چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سومین همایش آسم با هشدار نسبت به اینکه بروز علائم آسم در تهران 3 برابر بیش از ارقام مورد انتظار است، گفت: بر اساس یافته‌های یک پژوهش میدانی انجام شده، علائم آسم در 35.4 درصد افراد مورد مطالعه در تهران بزرگ مشاهده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس مصطفی معین با اشاره به برپایی سومین همایش چهار سالانه تخصصی آسم و هفتمین سمینار دو سالانه آسم و آلرژی ایران از 26 تا 28 آبان افزود: سرفه، خس‌خس تنفسی، احساس تنگی نفس، احساس فشار و فشردگی سینه و ترکیبی از این علائم از نشانه‌های بیماری آسم بوده که آمار فوق هشداری جدی برای مسئولان در زمینه شیوع و گستردگی این بیماری به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه حدود 10 درصد جمعیت کشور نیز علایم این بیماری را از خود بروز می‌دهند، گفت: این در حالی است که آلودگی محیطی، به ویژه آلودگی هوا در شهرهای بزرگ مانند تهران، دود سیگار، آلاینده‌های محیطی از قبیل دود و منواکسید کربن ناشی بخاری‌ها، نزدیکی منازل و مدارس به بزرگراه‌ها و .... همگی سبب شیوع بیماری آسم در کلان شهرها به ویژه در شهر تهران شده و ضرورت تدوین و به اجرا گذاشته شدن استانداردهای لازم برای کاهش این آلاینده‌ها احساس می‌شود.

وی گفت: مشکلات بیماران دچار آسم با شروع فصل سرما و پدیده وارونگی دما و افزایش غلظت آلاینده‌ها بیشتر می‌‌شود و اتخاذ سیاست‌هایی با هدف کاهش آلایندگی هوا با همکاری‌ نهادها و ارگان‌های مختلف ضرورت دارد.

کد خبر 94964

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز