شنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

جوادنصرتی: آسم دوران کودکی در بچه‌هایی که در مناطق مناسب اقتصادی و دارای جامعه پویا زندگی می‌کنند، کمتر شایع می‌شود

به گزارش رویترز دکتر روشی گوپتا، از بیمارستان کودکان شیکاگو که در این باره تحقیق کرده می‌گوید که توجه به جنبه‌های مثبت زندگی در مناطق مختلف می‌تواند از بروز آسم در کودکان جلوگیری کند.

در تحقیقی که در این باره انجام گرفته، 45 هزار و 177 کودک از سال2003 تا 2005میلادی تحت نظر بوده‌اند. این کودکان از مناطق مختلف انتخاب شده بودند تا تاثیر محیط زندگی آنان بر بیماری آسم مشخص شود.

در این تحقیق مشخص شد کودکانی که میزان بروز آسم در آنان کمتر بوده است، در مناطق مرفه‌تر و از نظر اجتماعی سالم‌تری زندگی می‌کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که محققان در مورد داشتن رابطه سالم اجتماعی در نظر داشتند، مناسبات شهروندی میان ساکنان هر منطقه بوده است.

در پایان این تحقیق محققان اعلام کرده‌اند که با بهبود شرایط زندگی در مناطق مختلف می‌توان به کم شدن بروز آسم در میان کودکان کمک کرد.

البته آنها گفته‌اند این به آن معنی نیست که به یکباره در مناطق مختلف انقلابی به‌وجود بیاید اما همین که در هر منطقه خانواده‌ها جنبه‌های مثبت زندگی خود را تقویت کنند می‌تواند به جلوگیری از بروز آسم در کودکان کمک کند.

درمان پروستات با امواج صوتی

محققان در انگلیس از امواج صوتی به‌عنوان یک درمان جایگزین برای از بین بردن تومورهای سرطانی پروستات استفاده می‌کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی این روش که کانون فشرده امواج مافوق صوت یا به‌اصطلاح HIFU نام دارد می‌تواند در مراحل اولیه ایجاد تومورهای سرطانی در بدن بیماران مورد استفاده قرار گیرد به این صورت که با ارسال امواج صوتی، سلول‌های سرطانی داغ و سپس کشته می‌شوند.

محققان دانشگاه کالج و بیمارستان پرینسس گریس این روش را روی 172 مرد امتحان کرده‌اند که در بیشتر موارد تا حد بسیار بالایی کارایی داشته است و عوارض جانبی کمی از آن ثبت شده است. معمولا یکی از مهم‌ترین نکاتی که پس  از ابداع یک روش جدید درمانی مدنظر گرفته می‌شود، عوارض جانبی روش درمانی است.

در این باره روش HIFU تقریبا هیچ نگرانی‌ای ایجاد نکرده است چون عوارض جانبی آن چندان نگران کننده  نیست و هزینه زیادی را متحمل بیمار نمی‌کند. تنها  دردسری این روش درمانی این است که بیماران پس از درمان باید به‌مدت چند ساعت تحت نظارت شدید پزشکی قرار بگیرند. این بیماران باید پس از درمان شدن، به‌مدت 5 ساعت به‌اصطلاح دشارژ شوند تا تاثیر امواج صوتی کاملا از بدن آنها خارج شود.

معمولا افرادی که دچار بیماری سرطان پروستات هستند از روش‌های درمانی معمول که جراحی یا شیمی‌درمانی است استفاده می‌کنند. این روش‌ها معمولا در مواقعی که بیماری پیشرفت زیادی داشته است اجتناب ناپذیر است.

کد خبر 84860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز