گروه اقتصادی: با وجود سکوت دستگاه‌های متولی تنظیم بازار نسبت به گرانی برخی کالاهای اساسی، مسئولان برخی اتحادیه‌های صنفی افزایش قیمت‌ها را ناشی از تخلف و دست‌های نامرئی در بازار می‌دانند

افزایش اخیر قیمت برخی کالاهای مصرفی مردم موجب شده تا مسئولان همچنان بر ثبات بازار و اتخاذ تدابیری برای ذخیره‌سازی کالاهای اساسی خبر دهند اما دست‌اندرکاران غیردولتی با پذیرش نابسامانی بازار، گرانی‌های اخیر را در سایه تخلف و دخالت دست‌های پنهانی در بازار قلمداد می‌کنند.   

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران افزایش چشمگیر قیمت تخم‌مرغ در چند هفته اخیر را ناشی از دخالت دست‌های نامرئی در بازار دانست و به فارس گفت: عرضه کم تخم مرغ توسط تولید‌کنندگان به بازار باعث افزایش قیمت آن شده و عرضه کم نیز می‌تواند به دلیل کاهش تولید و یا دلایل غیرواقعی دیگر باشد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران افزود: در افزایش قیمت تخم مرغ دست‌هایی در کار است که باعث می‌شود تا این محصول کمتر بارگیری شود و قیمت آن افزایش پیدا کند. مهدی یوسف‌خانی در زمینه دلایل افزایش قیمت مرغ در سطح شهر تهران نیز گفت: علت افزایش قیمت مرغ کاهش تولید آن به‌دلیل مسائل فصلی است؛

چرا که در طول سال ممکن است میزان تولید مرغ تا 5 بار کاهش پیدا کند.  وی در مورد قیمت کنونی مرغ افزود: مرغ به قیمت 2600 تومان بین مغازه‌داران توزیع می‌شود که به‌صورت نرمال و متعادل باید به قیمت 2800 تومان فروخته شود. همچنین با توزیع مرغ از روز گذشته در بازار شاهد کاهش قیمت آن تا هر کیلوگرم2500 تومان طی هفته جاری خواهیم بود.

تخلف و افزایش قیمت گوشت گوسفندی

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران نیز قیمت گوشت گوسفندی را 12‌هزار و 500 تومان و گوشت ران را 14 تا 15 هزار تومان دانست و اعلام کرد، هر گونه افزایش قیمت تخلف است.
سید کاظم صمدی‌ عراقی در مورد افزایش قیمت گوشت گوسفندی به فارس گفت: هیچ افزایش قیمتی در گوشت گوسفند نداریم و به‌دلیل رکود بازار حاضریم با حداقل سود گوشت را به دست مردم برسانیم.

وی در مورد اینکه قیمت‌های سطح شهر بالاتر از قیمت‌های مذکور است، افزود: اگر قیمت‌ها بالاتر از این حد باشد درصورت دریافت گزارش‌های مردمی رسیدگی می‌کنیم.

کد خبر 94956

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز