چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۰
۰ نفر

گروه ورزشی: لیورپول که با 5 شکست در لیگ برتر از گروه مدعیان فاصله گرفته و هفته گذشته با شکست مقابل آرسنال از جام اتحادیه هم حذف شد، امشب در صورت شکست در خانه لیون ممکن است با لیگ قهرمانان هم خداحافظی کند.

لیورپول که در 6 بازی از 7 بازی اخیرش از جمله بازی رفت مقابل لیون در آنفیلد (2 بر یک) شکست خورده، برای این بازی حساس مصدومان زیادی دارد و این کار بنیتس را که شایعه اخراجش در روزهای اخیر بارها شنیده شده، بسیار دشوار می‌کند. جرارد کاپیتان لیورپول، آلبرت ری‌یرا و مارتین اسکرتل مهمترین غایبان لیورپول هستند. حضور دانیل آگر، فابیو اورلیو و گلن جانسون هم هنوز قطعی نشده، ولی آلبرتو آکوییلانی خرید جدید باشگاه که بیماری ویروسی‌اش را پشت‌سر گذاشته، می‌تواند بازی کند.

وضعیت فرناندو تورس هم، دیگر نگرانی بزرگ بنیتس است. مهاجم اسپانیایی به دلیل مصدومیت در بازی‌های اخیر، نتوانسته به طور کامل برای لیورپول بازی کند. بنیتس در بازی شنبه مقابل فولام هم تورس را در دقیقه 61 تعویض کرد و پس از آن بود که این تیم گل‌های بعدی را دریافت کرد و به همین دلیل با انتقادهای زیادی روبه‌رو شد. ولی رافا در دفاع از تصمیمش می‌گوید که تورس صددرصد آماده نیست و ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد. با این وجود رافا در بازی مهم امشب هم چاره‌ای جز استفاده از تورس ندارد.

لیورپول در حال حاضر با 3 امتیاز در رتبه سوم گروه است در حالی که لیون با 9 امتیاز صدرنشین است و با یک تساوی هم به مرحله بعد صعود می‌کند. با این وجود لیونی‌ها می‌گویند که برای تساوی به زمین نمی‌روند و به پیروزی فکر می‌کنند. تولالان، هافبک ملی‌پوش لیون که به دلیل مصدومیت مدافعان میانی تیم در چند بازی اخیر در دفاع میانی بازی کرده، می‌گوید: «ما بلد نیستیم برای تساوی بازی کنیم. هیچ‌کدام از بازی‌هایمان را با فکر جمع شدن مقابل دروازه و رسیدن به تساوی بازی نکرده‌ایم و قرار نیست حالا این کار را بکنیم. ما در خانه بازی داریم و باید رو به جلو بازی کنیم. حتی اگر تیم مقابل‌مان لیورپول باشد و با شکست، همه چیز از نو شروع شود.»

کریس، کاپیتان لیون هم حریف انگلیسی را به دلیل غایبان زیادش دست‌کم نمی‌گیرد: «لیورپول بدون تورس و جرارد هم تیم خیلی قدرتمندی است که به بازی در یک‌هشتم نهایی و یک‌چهارم لیگ قهرمانان عادت دارد. هرچند این تیم به خوبی سال گذشته نیست، اما هنوز شانس صعود دارد، بنابراین در ژرلان با تمام وجود بازی خواهد کرد.»در دیگر بازی گروه E، فیورنتینای 6 امتیازی میزبان دبرسن، قهرمان مجارستان است و می‌خواهد با تکرار پیروزی بازی رفت، یک گام دیگر به صعود نزدیک شود.

سفر سخت بارسا به روسیه

بارسا، مدافع عنوان قهرمانی اروپا هم سفر سختی به روبین روسیه دارد. قهرمان گمنام روسیه در بازی رفت در نوکمپ شگفتی‌ساز شد و با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید. حالا تیم استان تاتارستان روسیه امیدوار است در خانه هم موفق به تکرار این نتیجه شود و این می‌تواند وضعیت تیم گواردیولا را پیچیده کند. هر دو تیم از سه بازی4 امتیاز دارند، ولی بارسا به دلیل تفاضل گل بهتر اول و روبین پس از دیناموکیف در رده سوم است.

گواردیولا پس از تساوی شنبه تیمش در خانه اوساسونا که منجر به از دست رفتن دو امتیاز حساس شد، گفت: «از نتیجه راضی نیستم ولی خوب بازی کردیم. حالا باید خودمان را برای لیگ قهرمانان آماده کنیم. باید در سرمای روسیه به پیروزی برسیم.» چیکی بگریستین، مدیر فنی بارسا هم می‌گوید که اگر چمن ورزشگاه مناسب باشد، هیچ نگرانی ندارد. اینتر هم که بدون شکست است، ولی با 3 تساوی در قعر جدول قرار گرفته، بازی سختی مقابل  دیناموکیف دارد. وسلی اسنایدر، هافبک جدید هلندی اینتر که یکی از بازیکنان کلیدی تیم بوده در بازی قبلی به دلیل مصدومیت غایب بود و به این بازی هم نمی‌رسد. ولی بالوتلی، مونتاری و تیاگو موتا پس از بهبودی به کیف سفر می‌کنند.

شیوع آنفلوآنزای خوکی، اوکراین را در شرایط اضطراری قرار داده، ولی یوفا با لغو این بازی مخالف است و تنها ممکن است بازی پشت درهای بسته برگزار شود. بازی رفت دو تیم در سن‌سیرو در حالی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید که شوچنکو فرصت بسیار خوبی را برای پیروزی دینامو از دست داد.آرسنال که در دقیقه پایانی بازی رفت مقابل آلکمار گل تساوی را دریافت کرد، امشب امیدوار است که با پیروزی مقابل قهرمان هلند در ورزشگاه امارات به صعود نزدیک شود.

آرسنال 7 امتیازی است در حالی که آلکمار پس از المپیاکوی 6 امتیازی با تنها 2 امتیاز در رده سوم گروه است. آرسنال با پیروزی 3 بر صفر مقابل تاتنهام نشان داد که شرایط بسیار خوبی دارد و تنها دغدغه ونگر انتخاب دروازه‌بان اصلی تیم از بین آلمونیا و ویتو مانونه ایتالیایی است. در گروه G هم سویای 9 امتیازی می‌خواهد با پیروزی مقابل اشتوتگارت بحران‌زده، به دور بعد صعود کند. اونیر‌ئا، قهرمان ناشناخته رومانی هم که با 4 امتیاز در رده دوم است،‌ در صورت پیروزی مقابل رنجرز در خانه گام بزرگی به سوی صعود برمی‌دارد.

کد خبر 94424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز