همشهری آنلاین: مدیر عامل مایکروسافت می‌گوید شرکت‌ها در حال کاستن از هزینه‌های فن‌آوری اطلاعات خود هستند

به گزارش AFP، استیو بالمر در سفر خود به کره جنوبی که برای تبلیغ ویندوز 7 انجام شد، گفت که هزینه‌های IT، نیمی از تمام مخارج در کشورهای توسعه یافته نظیر آمریکا و کره جنوبی را تشکیل می‌دهد.

وی می‌گوید: "با کاهش سرمایه‌ها، بودجه‌های بخش IT نیز کاهش می‌یابد."

بالمر با اشاره به اینکه سال گذشته، اقتصاد جهانی به یک تغییراتی رسید که تنها یکبار در تاریخ رخ می‌دهد، گفت: "نباید بگوییم خوب، یک بحران داشتیم و اکنون قرار است وضع بهبود پیدا کند. باید با یک شرایط جدید زندگی کنیم. این شرایط جدید پر از کمبودهایی است که نظیر آن‌ها را در 3 سال گذشته دیدیم. شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود ولی وضع خوب نخواهد شد."

وی اعلام کرد که بحران مالی جهانی، فروش کامپیوترهای شخصی و سرور را 15 درصد کاهش داده‌است.

بالمر اضافه کرد که افرایش توانایی‌های بخش IT با وجود کاهش مخارج آن کار دشواری خواهد بود و شرکت‌ها برای "استفاده بیشتر از منابع کمتر" نیاز به یک استراتژی خواهند باشت.

یکی از فن‌آوری‌هایی که امید می‌رود به ایجاد این استراتژی کمک خواهد کرد، پردازش ابری است. این فن‌آوری به شرکت‌ها کمک خواهد کرد که با سخت‌افزار و نرم‌افزار کمتر بیشترین استفاده از منابع را ببرند و سرعت ارائه خدمات را افزایش دهند.

مایکروسافت ماه پیش اعلام کرد که سود خالص آن در سه ماهه اول سال مالی جاری با 18 درصد کاهش از 4.37 میلیارد دلار به 3.57 میلیارد دلار رسیده‌است. با این حال درآمد 12.92 میلیارد دلاری آن بیش از پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران بوده‌است.

کد خبر 94254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز