دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحقیقات نشان می‌دهد صنعت فن‌آوری اطلاعات در 4 سال آینده 5.8 میلیون شغل ایجاد خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پیش‌بینی‌های شرکت تحقیقات بازار IDC نشان می‌دهد که IT می‌تواند عامل محرکی برای اقتصاد جهانی باشد و با ایجاد 75 هزار تجارت جدید، سالانه 3 درصد به تعداد مشاغل اضافه کند.

تحقیقات IDC بر روی بازار کامپیوتر و IT در 52 کشور انجام و توسط شرکت مایکروسافت پشتیبانی شده‌است. بازار این کشورها 98 درصد بازار جهانی IT را تشکیل می‌دهد.

استیو بالمر، مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید: "کشورهایی که برای نوآوری و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، آموزش و گسترش مهارت‌های مردمشان بستر سازی می‌کنند، در بازارهای جهانی برتری‌های زیادی پیدا خواهند کرد. در این بین فن‌آوری‌های نو نقش اساسی در بهره‌وری و جذب سرمایه‌گذاری‌ و تجارت‌ خواهند داشت. این فن‌آوری‌های عامل محرک رشد اقتصادی کشورهاست."

ارتباط IT و تحولات اساسی اقتصادی را می‌توان با همزمان شدن بحران مالی با ظهور پیشرفت‌های نرم‌افزار، سخت‌افزار و سرویس‌های اینترنت پایه توجیه کرد.

در این میان مخارج کاربران دربخش نرم‌افزار IT با 4.8 رشد سالانه شاهد بیشترین پیشرفت خواهد بود.

یکی از دلایل این امر، ظهور پردازش ابری است. در پردازش ابری، شرکت‌ها برای ارائه سرویس‌ها به سخت‌افزار کمتری نیاز دارند و می‌توانند مخارج خرید و نگهداری سخت‌افزار را صرف نرم‌افزارهای ابرپایه کنند.

IDC پیش‌بینی می‌کند که بین سال‌های 2009 و 2013 پردازش ابری 800 میلیون دلار درآمد ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 92058

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز