همشهری آنلاین: رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید کرد میزان تورم در ماه ژوئن در منطقه یورو منفی بوده است.

به گزارش شبکه یورونیوز، ژان کلود تریشه گفت: خانوارهای اروپایی با مصرف بیشتر می‌توانند به رشد اقتصادی کمک کنند و لازمه این امر ایجاد اعتماد به وضع اقتصادی است.

وی احتمال ایجاد وضع ضد تورم یعنی کاهش تورم توام با کاهش قدرت خرید را منتفی ندانست و یادآور شد مهمترین نکته برای جلوگیری از پدید آمدن چنین وضعی اعتمادسازی است که این مهمترین وظیفه این بانک خواهد بود.

رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید کرد بانک مرکزی اروپا 442 میلیارد یورو به بانک‌ها وام با بهره یک درصد داده است تا این بانک‌ها از ورشکستگی نجات یابند و این اقدامی بی‌سابقه در جهان است.[آشنایی با بحران مالی جهانی (2008 - 2007)]

وی افزود ما از بانک‌ها خواسته‌ایم نتیجه این تلاش‌ها را به مشتریان خود نشان دهند به عبارتی دیگر آسانتر به مشتریان وام دهند و به بهبود اوضاع اقتصادی کمک کنند.

تریشه سال 2010 را سال از سرگرفته شدن رشد اقتصادی در اتحادیه اروپا دانست و پیش‌بینی کرد فعالیت اقتصادی در سال 2009 نیز کاهش یابد.

وی گفت توافقی در سطح اتحادیه اروپا برای تعیین مقرراتی برای نظارت دقیق بر سرمایه‌گذاریهای بانک‌ها و شفافیت بیشتر در امور مالی و پرهیز از سرمایه گذاری‌های زودبازده و پرخطر به دست آمده است.

کد خبر 84792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز