همشهری آنلاینِ: دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، بانک اطلاعات متخصصان و شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات (بام فاوا) را تاسیس می‌کند.

به گزارش واحد ارتباطات دبیر­خانه شورای‌عالی اطلاع‌رسانی، شورای عالی اطلاع رسانی برای توسعه منابع انسانی و توانمندسازی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، بانک اطلاعات شرکت‌ها و متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را تهیه می کند.

عضویت در این بانک‌های اطلاعاتی رایگان است و شرکت‌ها و متخصصان عضو، علاوه بر معرفی توانمندی‌های خود، می‌توانند از مزایایی که اکنون در حال تکمیل است، مانند استفاده از بانک مقالات علمی و پژوهشی، دسترسی به طرح ‌های موجود در پایگاه دبیرخانه شورای ‌عالی اطلاع‌رسانی، ویرایش و بهنگامسازی اطلاعات عمومی و سوابق حرفه‌ای و پژوهشی بهره‌مند شوند.

در بانک اطلاعات شرکت‌ها اطلاعاتی مانند نام، نام کامل و اختصاری شرکت، آرم (نشان) شرکت، عرصه ‌های فعالیت شرکت، فهرست محصولات و فهرست خدمات شرکت، نشانی و کروکی شرکت، عضویت در انجمن‌ها و نهادها، جوایز و گواهی‌نامه‌ها، تلفن و نمابر، رایانامه (ایمیل) و وب‌سایت گردآوری می‌شود.

اطلاعات این بانک‌های اطلاعاتی در مرحله نخست به صورت تلفنی، و در مرحله بعد از طریق رمز عبوری که در اختیار شرکت‌ها قرار داده می‌‌شود، به صورت برخط (Online) اصلاح، تکمیل و به روز رسانی می‌شود.

شرکت‌های فعال در حوزه فاوا که تاکنون با آن‌ها ارتباطی برقرار نشده است، می‌توانند با مراجعه به بخش "بانک اطلاعات متخصصان و شرکت‌های فاوا" در پایگاه دبیرخانه شورای‌عالی اطلاع‌رسانی WWW.SCICT.IR در این بانک عضو شوند.

بانک اطلاعات متخصصان شامل اطلاعاتی همانند عرصه های تخصصی مرتبط با فاوا، سوابق مدیریت سازمانی، سوابق مدیریت طرح ‌های فاوا، سوابق تحصیلی و تدریس، سوابق عضویت در هیئت علمی، مقالات و کتب تالیفی و ترجمه‌ها، جوایز و تقدیر‌نامه‌ها، رایانامه (ایمیل) و وب‌سایت است.

متخصصان مدنظر این طرح، کسانی هستند که در دو سطح مدیریتی و فنی فاوا در سطح ملی یا بنگاهی تحصیلات (اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، دانشجویان دکترا و فارغ‌التحصیلان مدرک دکترا) یا سابقه فعالیت مفید (حداقل پنج سال) دارند.

رشته‌های مدنظر عبارتند از: مهندسی برق (همه گرایش‌ها)، مهندسی کامپیوتر، مهندسی نرم‌افزار، مهندسی سخت‌افزار، علوم کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، مدیریت فناوری اطلاعات، علوم ارتباطات، حقوق ارتباطات، معماری کامپیوتر، فوتونیک، مکاترونیک، هوش مصنوعی، تجارت ‌الکترونیک، حقوق تجارت‌الکترونیک، علوم ارتباطات اجتماعی، مدیریت (گرایش‌های مرتبط با فاوا)، مهندسی صنایع و دیگر رشته‌ها و گرایش‌های مرتبط با فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات).

ثبت نام متخصصان نیز از طریق رمز عبوری که به پست الکترونیک آنان ارسال می‌شود به صورت برخط انجام می‌شود.

روزنامه‌نگاران و خبرنگاران نیز با داشتن پنج سال سابقه کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌توانند با ثبت‌نام، در این بانک عضو شوند.

علاقه‌مندان به عضویت در این بانک‌های اطلاعاتی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه دبیرخانه شورای‌عالی اطلاع‌رسانی WWW.SCICT.IR مراجعه یا از طریق شماره تلفن‌های 3-66043081 و پست الکترونیکی ICTDB@SCICT.IR سوالات، نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کنند

کد خبر 93547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز