همشهری آنلاین: هیئت وزیران در راستای مدیریت فناوری اطلاعات و ساماندهی زیرساخت‌های دولت الکترونیک و روان‌سازی ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، با تشکیل کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (رییس)، وزیر بازرگانی، وزیر اقتصاد، وزیر رفاه و تامین اجتماعی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و مشاور و رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری اعضای این کارگروه هستند.

هیات وزیران این تصمیم را در جلسه مورخ 22/9/1388 بنا به پیشنهاد رییس جمهور و به استناد اصول یکصد و بیست و هفتم و یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد.

بر اساس این مصوبه، کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت آن (فاوا) برای بررسی و تصمیم‌گیری در امور مربوط به سیاستگذاری، پیگیری، هدایت، راهبری و نظارت بر چگونگی پیشرفت فعالیت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت، ‌اختصاص و هدایت صحیح منابع مالی و بودجه برای اجرای طرح‌های کلان فناوری اطلاعات، اصلاح مقررات، استانداردسازی، فرهنگ‌سازی و ایجاد فضاهای مناسب برای تولید محتوای الکترونیکی، رعایت اصول حاکمیت و توازن بین توسعه و امنیت اطلاعات و دولت الکترونیک تشکیل می‌شود.

هیات وزیران تصمیم‌گیری در خصوص امور اجرایی موضوعات یادشده را به اعضای کارگروه به عنوان نمایندگان ویژه رییس جمهور در تصویب و اصلاح آیین‌نامه‌ها و مقررات مربوط به وزیران عضو کارگروه تفویض کرد و تصمیمات و مصوبات اکثریت اعضا یا وزیران عضو کارگروه حسب مورد، در حکم تصمیمات رییس جمهور و هیات وزیران بوده و با رعایت ماده (19) آیین‌نامه داخلی دولت قابل صدور است.

بر اساس این مصوبه، دبیرخانه کارگروه در دفتر هیات دولت مستقر خواهد بود.

این مصوبه در تاریخ 25/9/1388 و با شماره 189378/ت 43505 هـ از سوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

کد خبر 97850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز