جمعه ۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

شرکت دخانیات، سود‌آور‌ترین شرکت دولتی است و در نیمه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، فروش سیگار حدود 146درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، به گفته مدیرعامل شرکت دخانیات امسال نسبت به سال قبل تهرانی‌ها 22 درصد بیشتر سیگار مصرف کرده‌اند.براساس لایحه بودجه سال 1388 کل کشور، درآمد شرکت سهامی دخانیات ایران در سال‌جاری نزدیک به 425میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که افزایش 54درصدی را نسبت به درآمد پیش‌بینی شده برای سال 1387 نشان می‌دهد.

شرکت دخانیات ایران به‌عنوان سودآورترین شرکت‌ دولتی در بخش صنعت و معدن کشور بدون هیچ‌گونه دغدغه خاصی حتی پس از حذف یارانه‌ها به‌دور از مشکلاتی که برای سایر صنایع کشور به‌وجود آمده و یا خواهد آمد، همچنان به سودآوری خود ادامه می‌دهد. 

در شرایطی که پیش‌بینی می‌شود با آزادسازی یارانه‌ها طی دوره‌ای 5 ساله بسیاری از صنایع و تولیدکنندگان کشور با مشکلات جدی روبه‌رو شوند و احتمال ورشکستگی آنها زیاد است، در این بین به احتمال زیاد شرکت دخانیات ایران خواهد توانست همچنان به فعالیت خود در بازار ایران ادامه دهد. نگرانی شرکت دخانیات مستهلک بودن ماشین‌آلات خط تولید شرکت دخانیات و پایین بودن کیفیت سیگارهای تولید داخل است که باعث شده سیگارهای وارداتی و حتی قاچاق نیز بتوانند بخش قابل توجهی از سهم بازار داخل را به‌خود اختصاص دهند.

محمود ابطحی، مدیرعامل شرکت دخانیات ایران اعتقاد دارد که این شرکت در زمینه بهبود وضعیت ماشین‌آلات و همچنین بالا بردن کیفیت سیگارهای داخل موفق عمل کرده؛ به‌گونه‌ای که حتی قرار است سیگارهای ایرانی به بازار کشورهای همسایه نیز صادر شوند.

شرکت دخانیات ایران برای مدیریت 75 درصد از بازار سیگار کشور برنامه‌ریزی کرده است، این شرکت در نیمه نخست سال‌جاری حدود 3/12 میلیارد نخ سیگار تولید کرد که افزایش 23 درصدی را نسبت به 6 ماهه اول سال قبل نشان می‌دهد.

کد خبر 94050

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز