گروه شهری: با نزدیک شدن به روز افتتاح تونل توحید، نمایندگان، کارشناسان و مدیران شهری، هر روز بعد تازه‌ای از ویژگی‌ها و مزایای این پروژه بزرگ شهری را بررسی می‌کنند.

تاثیر این تونل بر شریان‌های اطراف و کل ترافیک پایتخت، موضوعی است که 2 نماینده مجلس و رئیس پلیس راهور تهران به آن پرداخته و گشایش تونل توحید را مؤثر بر ترافیک کل شریان‌های تهران دانسته‌اند.

عباسعلی نورا در این رابطه گفت: تونل توحید قطعا می‌تواند علاوه بر مسیرهایی که مرتبط با آن می‌شوند، ترافیک دیگر معابر شهری را نیز روان سازد.

نماینده مردم زابل و زهک با تاکید بر اینکه تونل توحید به کاهش زمان سفر خواهد انجامید گفت: یکی از معضلات ترافیکی تهران کمبود مسیرهای شمالی و جنوبی است بنا براین تنها یک مسیر شمالی - جنوبی با توجه به رشد جمعیتی شهر تهران کافی نخواهد بود.

از این‌رو به گفته نماینده مردم زابل می‌بایست از قبیل پروژه‌هایی چون تونل توحید که انتقال خودروها از شمال به جنوب را فراهم می‌کند بیشتر شود تا شبکه حمل‌ونقل تهران را تکمیل کند.

ضرورت حمایت از تونل توحید

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی نیز معتقد است پروژه‌هایی همچون تونل توحید باید حمایت بیشتری شوند.

موید حسینی صدر، نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی ضمن اینکه تونل توحید را یکی از پروژه‌های بسیار موفق و قابل افتخار خواند گفت: از آنجا‌یی که زمان اندکی برای احداث این تونل صرف شده است و با درنظرگرفتن مشکلاتی که در راه احداث آن وجود داشته افتتاح این تونل درزمان مقرر نشان‌دهنده مدیریت قوی شهرداری تهران است.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران در کنار سرعت به‌ کیفیت نیز در زمان احداث تونل توجه کرده و جمیع این فاکتورها پروژه تونل توحید را به یکی از موفق‌ترین پروژه‌های زمان خود تبدیل کرده‌ است.

وی خاطر نشان کرد: این تونل نه‌‌تنها مشکلات روزمره مردم را کم خواهد کرد بلکه از لحاظ روحی و روانی نیز به مردم این آرامش و اطمینان را می‌دهد.

کاهش 70 درصدی ترافیک نواب و چمران

با توجه به محلی که تونل واقع شده، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران پیش‌بینی کرد نزدیک به 70 درصد بار ترافیک این محدوده کاهش یابد که اثرات آن‌را متعاقبا در دیگر مناطق شهر نیز مشاهده خواهیم شد.

سرهنگ هاشمی گفت: تونل توحید یک شاهکار است که می‌تواند در کاهش بار ترافیکی بزرگراه‌های تهران مؤثر باشد.وی در توضیح این مطلب اظهار داشت: علاوه بر اینکه بزرگراه‌های نواب و چمران، بزرگراه‌های شهری هستند، محور مواصلاتی نیز محسوب می‌شود به‌طوری که 50 درصد از مسافرانی که از جنوب کشور و از سمت قم وارد تهران می‌شوند و قصد رسیدن به شهرهای شمالی کشور را دارند، از این بزرگراه استفاده کرده یعنی از بزرگراه‌های نواب، چمران، صدر و شهید بابایی خود را به شهرهای شمالی می‌رسانند.

به گفته هاشمی، این تونل هم یک افتخار برای پایتخت محسوب می‌شود و هم از لحاظ معماری منظر زیبایی در شهر به‌وجود می‌آورد.

کد خبر 93981

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز