سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین - شهره فرجی: از جمله خواص گریپ فروت، درمان اختلالات گوارشی، دیابت، آنفلوانزا و تب است

میوه

این میوه نیروبخش، برخلاف طعم ترشی که دارد پس از هضم در بدن، واکنش قلیایی از خود نشان می‌دهد چراکه اسیدسیتریک آن، در سیستم بدن اکسیده می‌شود و به دنبال آن خواص قلیایی مایعات بدن افزایش می‌یابد.

آب گریپ فروت برای پیشگیری و درمان اسیدی شدن معده مفید است.

برخی دیگر از خواص گریپ فروت عبارتند از:

•  درمان اختلالات گوارشی:

این میوه، برای رفع یبوست مفید است و اگر کل آن خورده شود برا ی پیشگیری از ابتلا به بیماری تیفوس موثر است و اسهال و اسهال خونی و نیز التهاب روده و دیگر بیماری‌های عفونی دستگاه گوارش را درمان می‌کند.

• درمان دیابت: 

اگر قند دارید سه عدد گریپ فروت را سه بار در روز بخورید و اگر قند ندارید ولی میزان آن در مرحله مرز است سه بار در روز گریپ فروت استفاده کنید و مصرف مواد نشاسته‌ای، شیرینی‌جات و چربی را کم کنید و سعی کنید اغلب آب میوه، سبزیجات و میوه تازه مصرف کنید.

• درمان آنفلوانزا:

مصرف گریپ فروت  در درمان آنفلوانزا تاثیر بسزایی دارد.

• درمان تب: مصرف آب گریپ فروت برای درمان تمام تب‌ها مفید است. تشنگی را رفع می‌کند و احساس سوزش به هنگام تب رابرطرف‌می‌کند. در این‌مواقع آب گریپ‌فروت راهمراه با آب‌مصرف‌کنید.

• رفع خستگی می‌کند: مصرف مخلوط آب گریپ فروت وآب لیمو به مقدار مساوی ، بهترین راه برای رفع خستگی ، بخصوص پس از یک روز کاری است.

• درمان ادرار غیرکافی: آب گریپ فروت منبع بسیارغنی ویتامین C و پتاسیم است که می‌تواند به عنوان یک دارو برای رفع مقدار غیرکافی ادرار ناشی از اختلالات قلبی، کلیوی و کبدی موثر باشد.

ارزش غذایی 100 گرم از بخش خوراکی گریپ فروت:

رطوبت: 92%
پروتئین: 0.7 %
چربی:0.1%
مواد معدنی: 0.2%
هیدرات کربن: 7%
کلسیم: 20 میلی‌گرم
فسفر: 20 میلی‌گرم
آهن: 0.2 میلی‌گرم
ویتامین C : سی و یک میلی‌گرم
کالری: 32

www.best-home-remedies.com

کد خبر 93726
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز