چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین – شهره فرجی: گریپ‌فروت میوه‌ای است که در تمامی فصول سال قابل دسترسی بوده و سرشار از مواد مغذی و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی قوی است.

گریپ‌فروت

گریپ فروت (میوه انگور) همانطور که ازنامش پیداست مانند انگور (grape) به صورت خوشه‌ای روی درخت رشد می‌کند.
گوشت خوراکی درون گریپ فروت به رنگ‌های سفید، صورتی یا قرمز وجود دارند و در سراسر سال از بهار گرفته تا زمستان به وفور قابل دسترسی هستند.

این میوه علاوه بر اینکه شاداب‌کننده بوده و طعم مطبوعی دارد دارای خواص رژیمی است که در اینجا به برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم.

ویتامین C

مصرف یک گریپ‌فروت کامل بیش از 100 درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می‌کند. ویتامین C وظایف چندگانه مهمی را در بدن برعهده دارد. این ویتامین نه تنها یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب شده، بلکه وجود آن برای ترمیم زخم‌ها و جراحات از اهمیت خاصی برخوردار است.

جذب مناسب ویتامینC به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می‌کند.

پکتین

گریپ‌فروت منبع خوبی از فیبر محلول محسوب می‌شود که که به تقویت قلب می‌پردازد. پکتین نوعی فیبر محلول است که تحقیقات نشان داده موجب کاهش کلسترول می‌شود.

همچنین ثابت شده پکتین سطح گلوکز خون را نیز کاهش می‌دهد از اینرو محافظ خوبی در برابر ابتلا به دیابت نوع 2 نیز محسوب می‌شود.

گریپ‌فروت

لیکوپن

لیکوپن نیز ترکیب آنتی‌اکسیدانی دیگری است که مسئول ایجاد رنگ قرمز در میوه و سبزی‌جات خاصی است.

لیکوپن می‌تواند احتمال خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، بیماری‌های چشمی و انواع مختلف سرطان را کاهش دهد.

گریپ‌فروت‌های صورتی و قرمز سرشار از لیکوپن هستند.

لیمونین

لیمونین فیتونوترینت موجود در مرکبات است و مسئول طعم تلخ در گریپ‌فروت است. تحقیقات نشان داده این ترکیب با بسیاری از سرطان‌ها شامل دهان، پوست، ریه، سینه، شکم (معده) و روده مبارزه می‌کند.

www.livestrong.com

کد خبر 160562
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز