دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر در پایان روز احساس خستگی و بی‌حالی می‌کنید و نیاز به کسب انرژی مجدد دارید این مطلب را بخوانید.

آشنایی با انرژی‌زاترین میوه‌ها

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه اغلب ما در طول روز این وضعیت را تجربه می‌کنیم معمولا به فکر چاره‌ای برای رفع خستگی خود می‌افتیم و به دنبال راه‌حلی برای کسب مجدد انرژی هستیم.

سایت اینترنتی هلت می‌ آپ در یک مقاله جدید فهرستی از انرژی‌زاترین میوه‌ها را منتشر کرده‌ است که می‌توانند انرژی و چابکی را به سلول‌های شما بازگردانند. این میوه‌های انرژی‌زا عبارتند از:

- موز: تمام مربیان ورزشی توصیه می‌کنند که پیش از شروع تمرینات، یک عدد موز بخورید. موز منبع غنی از کربوهیدرات‌ها است و در راس فهرست میوه‌های انرژی‌زا قرار دارد.

- هندوانه: خوردن این میوه، طراوت و شادابی ایجاد می‌کند و منبع غنی از ویتامین C است. همچنین هندوانه ذخیره آب فوق‌العاده‌ای است که مانند یک آبادی در وسط بیابان، امیدوارکننده است.

- سیب: این میوه از منابع غذایی بسیار مهمی است که می‌تواند به آرامی انرژی در بدن آزاد کند و همچنین سرشار از ویتامین C، B و پتاسیم که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

- پرتقال: این میوه نیز «نیروگاه» انرژی و ویتامین C است. به علاوه پرتقال حاوی مقادیر قابل توجهی فسفر، مواد معدنی و فیبر خوراکی است که به بهبود فعالیت‌های سالم بدن کمک می‌کند.

- انبه: این میوه اصطلاحا شاه‌ میوه‌ها نامیده شده است. انبه سرشار از ویتامین‌های B و C، کلسیم، پتاسیم، روی، فولیت و پروتئین است.

- آووکادو: این میوه نیز هر چند حاوی ذخایر قابل توجه چربی است اما چربی آن از نوع خوب است. آووکادو از جمله میوه‌هایی است که به عنوان یک تقویت‌کننده انرژی، می‌توان روی آن حساب کرد.

کد خبر 182503
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز