همشهری‌آنلاین: دو بانک دیگر آمریکایی به دولت واگذار شد و به این ترتیب تعداد بانک‌های ورشکسته این کشور به 101 رسید.

خبرگزاری آلمان از نیویورک گزارش داد، این دو نهاد مالی اخیر که گرفتار طولانی‌مدت‌ترین رکود اقتصادی از دهه 1930 شدند، بانک‌های منطقه‌ای در فلوریدا و جورجیا بودند.

پس از ورشکستگی علنی بانک‌های سرمایه‌گذاری وال استریت و کمک مالی فدرال به دیگر بانک‌ها، ورشکستگی سال جاری میلادی بیشتر بانک‌های کوچک، محلی و منطقه‌ای را تحت تاثیر قرار داد.

صدمین مورد ورشکستگی شامل حال پارتنرز بانک (Partners Bank) در ناپل، فلوریدا با سرمایه 66 میلیون دلاری شد. موسسه بیمه سپرده فدرال (FDIC)آمریکا که حافظ سپرده‌گذاران خرد است و زمانی که بانک‌ها به نظر می‌رسد در آستانه ورشکستگی باشند، وارد عمل می‌شود، فورا تحویل‌گیری پارتنرز بانک را توسط استانگیت بانک (Stonegate Bank) که در فلوریدا مستقر است، اعلام کرد.

بانک امریکن یونایتد لورنسویل (American United Bank of Lawrenceville)در جورجیا هم با سرمایه 111 میلیون دلاری تحویل آمریس بانک (Ameris Bank)می‌شود که آن هم در جورجیا مستقر است.

FDIC اغلب این امکان را فراهم می‌آورد که بانک‌های قوی‌تر به سرعت سرمایه و حساب‌های بانک‌های ورشکسته را در اختیار بگیرند.

بانک کلنیال آلاباما بزرگ‌ترین بانکی بوده است که تاکنون در سال 2009 با دارایی 25 میلیارد دلار ورشکست شده است. این بانک ششمین بانکی بود که در ایالات متحده ورشکسته شد.

101 مورد ورشکستگی سال 2009 بیشترین تعداد ورشکستگی از سال 1992 محسوب می‌شود.

کد خبر 93535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز