شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: لوفتهانزا زودتر از آ‌ن‌چه برنامه‌ریزی شده بود از پروازهای منطقه‌ای خود که با 50 صندلی انجام می‌گرفت، خداحافظی می‌کند.

اشپیگل آنلاین از فرانکفورت آم ماین گزارش داد، بزرگ‌ترین خط هوایی آلمان روز جمعه در نشریه داخلی خود اعلام کرد: "45 هواپیمایی که همچنان از ابتدای سال با این ظرفیت برای لوفتهانزا سیتی لاین و یورو وینگز پرواز کرده‌اند، از رده خارج می‌شوند."

کریستوف فرانتس، معاون رییس این کنسرسیوم اعلام کرد برای آنکه این خط هوایی دوباره توان رقابت پیدا کند، "بازسازی جامع و نوسازی این بخش ضروری است." این خط هوایی قصد دارد هر چه سریع‌تر خود را به محدود سوددهی بازگرداند.

وی نگفت که چه تعداد از نیروهای لوفتهانزا بیکار خواهند شد، اما هدف این خط هوایی آن است که بیشترین کارمندان خود را حفظ کند. در مسیرهای منطقه‌ای بسیاری از خطوط هوایی کوچک با لوفتهانزا قرارداد همکاری داشتند.

فرانتس دلیل کنار گذاشتن هواپیماهای 50 صندلی را رقابت با خطوط هوایی ارزان قیمت توصیف کرد که در برخی مسیرها با جت‌های منطقه‌ای لوفتهانزا رقابت می‌کنند. این رقابت بیش از همه زمانی آشکار می‌شود که در ترددهای قاره‌ای هزینه پروازهای 50 تا 70 صندلی از نظر اقتصادی دیگر مقرون به صرفه نیست.

کد خبر 90723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز