گروه حوادث: ماموران پلیس زمانی‌که مخفیگاه قاتل فراری را محاصره کرده بودند، تصور نمی‌کردند عملیات دستگیری این مرد با کشف یک محموله بزرگ کراک همراه شود

صبح 9 خرداد امسال، مسئولان بیمارستانی در شرق تهران، پلیس را در جریان مرگ مرموز جوانی در این بیمارستان قرار دادند. به‌دنبال این تماس، گروهی از ماموران کلانتری 126 تهرانپارس، راهی بیمارستان شدند. تحقیقات اولیه نشان می‌‌داد، مقتول پسر 23 ساله‌ای است که ساعتی قبل بر سر نحوه رانندگی با مرد جوانی در شرق تهران درگیر شده و بعد از مجروح شدن، توسط شاهدان ماجرا به بیمارستان منتقل شده است.

یکی از شاهدان در تشریح ماجرا به ماموران گفت: ساعت حدود 10 صبح بود که متوجه درگیری مقتول با راننده یک پژو 405 شدیم. ظاهرا مقتول به‌خاطر نحوه رانندگی به مرد جوان اعتراض کرده بود که همین اعتراض باعث ایجاد درگیری بین آنها شده بود.

در همین هنگام راننده پژو که حسابی عصبانی بود، با چاقویی که همراهش داشت یک ضربه به گردن پسر 23 ساله وارد کرد و سوار بر خودروی خود شد و پا به فرار گذاشت. من و دیگر شاهدان ماجرا هم به سرعت جوان مجروح را به بیمارستان منتقل کردیم اما شدت خونریزی به حدی بود که او جان خود را از دست داد.

در جست‌وجوی جنایتکار

بعد از اظهارات شاهدان، ماجرا به بازپرس ویژه قتل تهران گزارش شد و کارآگاهان اداره دهم آگاهی، برای شناسایی و دستگیری قاتل فراری وارد عمل شدند. نخستین مرحله از تحقیقات، چهره‌نگاری متهم بود. از آنجایی که شاهدان مشخصات خودروی متهم و چهره‌ او را به‌خوبی به خاطر داشتند، این اطلاعات در اختیار پلیس قرار گرفت و بررسی‌ها برای پیدا کردن ردی از مرد جنایتکار آغاز شد.

قاچاقچی حرفه‌ای

در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که قاتل، مجرم سابقه‌داری است که در طول سال‌های گذشته، 3 بار به اتهام تهیه و توزیع مواد‌مخدر دستگیر و راهی زندان شده است. با مشخص شدن این موضوع، ماموران به بررسی اطلاعات موجود در پرونده این مرد پرداختند و به سرنخ‌هایی از محل‌های احتمالی تردد وی دست یافتند.

اعضای تیم‌ تحقیق با زیرنظر گرفتن مناطقی در شرق تهران که در آنجا مواد‌مخدر خرید و فروش می‌شد، موفق شدند مرد جنایتکار را ردگیری و مخفیگاه او را در خیابان استخر شناسایی کنند.

با صدور دستور قضایی، این محل به سرعت به محاصره پلیس درآمد و وقتی ماموران از حضور متهم در مخفیگاهش مطمئن شدند، بامداد 30 مهرماه، عملیات دستگیری قاتل فراری را آغاز کردند.

تیم‌ عملیاتی پلیس بعد از ورود به مخفیگاه متهم، وی را به همراه برادرش که در زمینه خرید و فروش مواد‌مخدر فعالیت داشت، دستگیر کردند.  آنها همچنین در بازرسی این محل، 15 کیلوگرم ماده مخدر کراک، 6 میلیون تومان پول نقد حاصل از فروش مواد به همراه 15 خط تلفن همراه که از آنها برای خرید و فروش مواد‌مخدر استفاده می‌شد، کشف کردند.

با انتقال متهمان به اداره آگاهی، مرد جنایتکار به ماموران گفت: روز حادثه، سوار بر خودروی یکی از بستگانم از خیابان سراج در شرق تهران عبور می‌کردم که مقتول به نحوه رانندگی‌ام اعتراض کرد. من هم با عصبانیت از ماشین پیاده شدم و بین ما مشاجره لفظی درگرفت.

لحظاتی بعد،  این مشاجره به زد و خورد کشیده شد و من با چاقویی که همراهم بود ضربه‌‌ای به گردنش زدم و پا به فرار گذاشتم. پس از آن بود که از طریق دوستانم مطلع شدم مقتول بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی،  معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: با توجه به محموله کشف شده در خانه متهم، هم‌اکنون تحقیقات از مرد جنایتکار و برادرش به اتهام نگهداری و خرید و فروش موادمخدر نیز آغاز شده است.

کد خبر 93463

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز