همشهری آنلاین: شهردار تهران اساس پیروزی انقلاب اسلامی را کلمه توحید دانست.

به گزارش سما، دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم وداع با سردار شهید محمدزاده در مصلی شهر بجنورد افزود: دشمنان داخلی و خارجی کشور سعی دارند مردم را از مدار الهی و وحدت خاج کنند و اگر بتوانند وحدت را خدشه ‌دار کنند به اهداف شوم خود خواهند رسید.

وی وحدت در همه شئونات را یک ضرورت اجتناب ‌ناپذیر دانست و اضافه کرد: وحدت ابعاد مختلف دارد و خیمه و ستون وحدت، ولایت و تداوم راه شهدا و امام در گرو این خط است.

قالیباف خاطرنشان کرد: اگر قدرت در انقلاب، اسلام و فرهنگ دینی قرار بگیرد می‌تواند نیازهای مادی و معنوی جامعه را تضمین کند که این قابلیت کارآمدی دین است.

وی، دفاع مقدس را سند افتخار و کارنامه روشن اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دانست که شهید محمدزاده و دیگر شهیدان آن را به رهبری امام (ره) و روحانیت به پیروزی رساندند.

شهردار تهران یادآور شد: انقلاب ایران ریشه در نهضت امام حسین (ع) و قیام عاشورا دارد و تا این راه تداوم داشته باشد هر روز سرداری و مجاهد رزمنده‌ای به شهادت خواهد رسید و خون او این نهضت را ادامه خواهد داد. ما از شهادت این عزیزان ناراحت نیستیم چون شهادت حق اینان است. باید از این نگران باشیم که فرهنگ شهادت از جامعه ما رخت بربندد.

قالیباف خطاب به کسانی که دوران انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌اند، گفت: امروز هم جهاد وجود دارد و مجاهدت، تنها اسلحه در دست گرفتن نیست بلکه باید در هر مقطعی وظیفه خود را بشناسید.

وی مجلس یادبود شهدا را مجلس روشنگری دانست و افزود: هر چند شهادت شهید محمدزاده برای ما داغ و مصیبت بزرگی است اما این حق اوست به طوری که غیر این زیبنده او نیست.

قالیباف در مورد قبول فرماندهی در دوران جنگ از سوی شهدا گفت: هر کدام از افراد در جنگ می‌خواستند دیگری فرمانده باشد تا از او پیروی کنند و این چیزی است که امروز از جامعه ما رخت بربسته است.

وی در مورد شهید محمدزاده گفت: شهید محمدزاده جزو گردان‌های خاص لشگر بود و در خوش خلقی و فرمانده دوستی، کار و تلاش نمونه بود.

کد خبر 93374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز