دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران یکشنبه شب 27 مهر در برنامه 45 دقیقه شبکه خبر حضور یافت و در خصوص کیفیت و برنامه‌های مدیریت شهری تهران مطالبی را عنوان کرد.

به گزارش سما، شهردار تهران در آغاز این برنامه با ضمن تبریک و تسلیت شهادت تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه سرداران شهید شوشتری و محمد زاده و همچنین تعدادی از اهالی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این حادثه تروریستی اقدامی زشت و خارج از قواعد انسانی بود و این ضایعه را به خانواده‌های آن عزیزان نیز تسلیت می‌گوییم.

وی افزود:  مردم ما چهره‌های خدومشان را کمتر می‌شناسند ، شهید شوشتری از نوابغ جنگ و متخصصان دفاع و فرماندهان برجسته بود و انصافا اگر بگوییم اسوه تحمل، صبر و مقاومت و شجاعت در دوران دفاع مقدس به شمار می‌آمد اغراق نکرده‌ایم.

شهردار پایتخت با بیان اینکه شهادت می‌دهم شهید شوشتری در 30 سال انقلاب اسلامی یک لحظه در زندگی خود آرامش نداشت و از ابتدای انقلاب در راه امنیت کشور و آرام سازی حوادث کردستان و در دوران دفاع مقدس به طور کامل حضور داشت افزود: شهید شوشتری بعد از دوران دفاع مقدس نیز در میان خانواده‌اش نبود و در برقراری امنیت مرزها حضور داشت، شهادت حق شهید شوشتری بود و غیر از این زیبنده ایشان نبود.

دکتر محمد باقر قالیباف به برگزاری کنگره شهدای خراسان و وداع با تعدادی از شهدا در این کنگره اشاره کرد و ادامه داد: شهید شوشتری بیشترین زحمت را برای این کنگره کشیدند و طی تماسی که چند شب پیش با هم داشتیم قرار بود بعد از مدت‌ها با حضور ایشان و تعدادی دیگر از دوستان به محضر مقام معظم رهبری رفته و این کنگره برگزار شود ، اما ظاهرا مصلحت این بود شهید شوشتری خود سپهسالار کاروان شهدای این کنگره باشد.

شهردار پایتخت همچنین در خصوص شهید محمدزاده نیز گفت: ایشان فرمانده قرارگاه سلمان سیستان بودند و من لحظه‌هایی از دلاوری‌های او دیدم که شبیه آنرا کمتر سراغ دارم.

تهران در بهترین شرایط در طول تاریخ بلدیه قرار دارد

شهرار تهران در ادامه سخنان خود به اقدامات شهرداری تهران از جمله تدوین و تصویب  اسناد بالا دستی با همکاری شورای شهر اشاره کرد و گفت: چشم انداز 20 ساله شهر تهران و برنامه 5 ساله تهران با کمک کارشناسان مرکز مطالعات تدوین و در شورا تصویب شد، همچنین طرح جامع شهر تهران نیز یکی دیگر از این اسناد بالادستی است که بسیارمهم بود، تهران در 40 سال گذشته  فاقد طرح جامع بود و این طرح بارها تنظیم شده بود یا به تصویب نرسیده و یا به دلیل وجود اختلافات به مرحله اجرا درنیامده بود.

وی به شکل گیری نهادی با نام طرح جامع با حضور شهرداری، شورای شهر و وزارت مسکن اشاره کرد و بیان داشت: طرح جامع با کمک مشاوران بررسی و تنظیم شد و بعد از تصویب در شورای شهر در شورای عالی شهرسازی نیز مورد تصویب قرارگرفت و آنقدر حساس بود که در حضور رئیس جمهور محترم آقای دکتر احمدی نژاد نیز بررسی و نهایتا تصویب و به شهرداری ابلاغ شد که جا دارد از این همکاری تشکر کنم.

قالیباف با اشاره به تصویب طرح جامع گفت: تهران از جهت دارا بودن یک برنامه مدون برای حرکت به سمت چشم اندازها به ویژه در هویت تهران و شهرسازی، در حال حاضر در طول تاریخ بلدیه دربهترین شرایط به سر می‌برد و ما دقیقا می‌دانیم که گام‌ها را چطور برداریم تا با سعی و خطا پیش نرویم.

طرح جامع

وی توجه به میزان تراکم و جمعیت پذیری شهر تهران را یکی از نکات مورد توجه درطرح جامع خواند و اظهار داشت: این مسایل که در 20 سال آینده چه ظرفیتی در تهران اسکان یابد، چه میزانی از تهران توسط این تعداد اشغال شود، توزیع نرمال جمعیت چگونه باشد، در این طرح عنوان شده است.

شهردار پایتخت افزود: در حال حاضر دربرخی نقاط تهران در یک هکتار 80 نفر و دربرخی نقاط دیگر در یک هکتار ، 700 نفر سکونت دارند، در جاییکه این تعداد ساکن هستند امکان ارائه خدمات، کیفیت مناسب برای زندگی، حمل و نقل، بهداشت، ساخت و ساز، مقاوم سازی در برابر زلزله و حوادث باید بررسی و مورد دقت قرارگیرد.

شهردار پایتخت ادامه داد: طرح جامع می‌گوید چگونه وسعت یابیم، چگونه زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم و سرانه‌های خدماتی را فراهم کنیم. طرح جامع سند بالادستی است که همه بخش‌های زندگی حتی در حوزه فرهنگی را نیز در برمی‌گیرد.

کد خبر 93176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز