دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران با اشاره به تصویب طرح جامع گفت: تهران از جهت دارا بودن برنامه مدون برای حرکت به سمت چشم‌اندازها به‌ویژه در هویت و شهرسازی در حال حاضر در طول تاریخ بلدیه در بهترین شرایط به‌سر می‌برد و ما دقیقا می‌دانیم که گام‌ها را چطور برداریم تا با سعی و خطا پیش نرویم.

محمدباقر قالیباف یکشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی درخصوص کیفیت و برنامه‌های مدیریت شهری تهران به اقدامات شهرداری تهران از جمله تدوین و تصویب اسناد بالادستی با همکاری شورای شهر اشاره کرد و افزود: چشم‌انداز 20 ساله شهر تهران و برنامه 5 ساله تهران با کمک کارشناسان مرکز مطالعات تدوین و در شورا تصویب شد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: طرح جامع شهر تهران نیز یکی دیگر از این اسناد بالادستی است که بسیار مهم است. تهران در 40 سال گذشته فاقد طرح جامع بود. این طرح بارها تنظیم شده بود یا به تصویب نرسیده بود و یا به‌دلیل وجود اختلافات به مرحله اجرا درنیامده بود.

وی به شکل‌گیری نهادی با نام طرح جامع با حضور شهرداری، شورای شهر و وزارت مسکن اشاره کرد و بیان داشت: طرح جامع با کمک مشاوران بررسی و تنظیم شد و بعد از تصویب در شورای شهر در شورای‌عالی شهرسازی نیز مورد تصویب قرارگرفت و آنقدر حساس بود که در حضور رئیس‌جمهور نیز بررسی و نهایتا تصویب و به شهرداری ابلاغ شد که جا دارد از این همکاری تشکر کنم.

قالیباف توجه به میزان تراکم و جمعیت پذیری شهر تهران را یکی از نکات مورد توجه در طرح جامع خواند و اظهار داشت: این مسائل که در 20 سال آینده چه ظرفیتی در تهران اسکان یابد، چه میزانی از تهران توسط این تعداد اشغال شود، توزیع نرمال جمعیت چگونه باشد و... در این طرح عنوان شده است.

شهردار پایتخت افزود: در حال حاضر در برخی نقاط تهران در یک هکتار 80 نفر و در برخی نقاط دیگر در یک هکتار 700 نفر سکونت دارند و در جایی که این تعداد ساکن هستند امکان ارائه خدمات، کیفیت مناسب برای زندگی، حمل‌ونقل، بهداشت، ساخت‌وساز، مقاوم‌سازی‌ در برابر زلزله، حوادث و... باید بررسی و مورد دقت قرارگیرد.

قالیباف ادامه داد: طرح جامع می‌گوید چگونه وسعت یابیم، چگونه زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم و سرانه‌های خدماتی را فراهم کنیم. طرح جامع سند بالادستی است که همه بخش‌های زندگی حتی در حوزه فرهنگی را نیز در بر می‌گیرد.

کد خبر 93244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز