همشهری آنلاین: شهردار تهران با تاکید بر مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی گفت: دراجرای عدالت و اقدامات فرهنگی، ابتدا با کرامت انسانی را حفظ و به آن توجه کرد.

به گزارش سما، دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران ، جمعه شب 18 مهر در نخستین مراسم اهدای نشان نیکوکاری و آیین نکوداشت یاوران مهرآفرین در تالار وحدت، با بیان این مطلب گفت: بر اساس آموزه‌های مبتنی بر انسانیت، اسلامیت و ایرانیت این گونه آموخته‌ایم تا به کسانی که در زندگی با شکست روبرو شده‌اند و یا زندگی با آن‌ها نامهربان بوده، کمک کنیم و دست آن‌ها را بگیریم.

وی افزود : یاد گرفته‌ایم که احسان و نیکوکاری، انسان ساز است، چرا که نیکوکاری و احسان نمی‌تواند در سایه فضیلت‌هایی مانند محبت، گذشت و ایثار نباشد و دیانت بدون محبت کامل نیست.

شهردار تهران با اشاره به فداکاری‌های شهدا، خاطر نشان کرد: شهدا اگر ماندگار شدند به دلیل آن بود که احسان، نیکوکاری و محبت داشتند و با صداقت و بی‌ریا جانشان را به صاحب اصلی آن دادند و گذر کردند.

اظهارات عزت الله انتظامی

در این مراسم، عزت الله انتظامی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر که نشان ویژه مهرآفرینی را در این مراسم دریافت کرد، ضمن تشکر از خدمات شهرداری در زمینه مسائل فرهنگی و توجه به مقوله هنر، گفت: یکی از خیرین در این مراسم زمینی را با مساحت 2 هزار متر مربع به این موسسه اهدا کرد، من از شهردار تهران می‌خواهم تا کمک کند در این زمین مدرسه‌ای برای کودکان کار و خیابان احداث شود تا این افراد که امروزدر سطح شهر کارهای کاذب می کنند، درس بخوانند و به بیراهه نروند و تهدیدی برای آینده شهر نباشند . 

قالیباف ضمن قبول این پیشنهاد گفت: هرگونه کمکی که برای ساخت و صدور پروانه این مدرسه نیاز باشد، انجام می‌دهم.

آسیب‌های اجتماعی

بر اساس این گزارش شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در زمینه آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: در چهار سال اخیر شهرداری توجه به مسائل فرهنگی اجتماعی را در اولویت برنامه‌های خود قرارداده و سعی داریم تا شهرداری را از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی تبدیل کنی .

وی افزود : تا کنون کمتر در محافل عمومی، رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی اشاره‌ای به اقدامات عمیق شهرداری در زمینه آسیب‌های اجتماعی کرده بودم، اما به عنوان نمونه در زمستان سرد دو سال گذشته، هیچ بی‌خانمانی در خیابان بر اثر سرما فوت نکرد که این نشان دهنده آن است که شاید شهرداری در زمینه اشتغال این افراد نتواند کاری کند، اما ایجاد امکانات، گرمخانه‌ها واقداماتی این چنینی را در زمینه توجه جدی به مسائل اجتماعی انجام داده است.

قالیباف با اشاره به اجرای طرح "هبه" در سطح شهر تهران، گفت : این طرح یک سال است که با بستر سازی توسط شهرداری در حال اجراست و بخش ابتدایی و آزمایشی آن انجام شده است و امیدوارم با کمک خیرین و انجمن‌های مردمی در سال آینده شاهد اتفاق بزرگی در این زمینه باشیم.

شهردار تهران تصریح کرد: این اقدامات حداقل بسیاری از نابسامانی‌ها را به صورت مقطعی بر طرف می‌کند و البته تاکید دارم که حفظ کرامت در این زمینه بسیار مهم است و برای اجرای عدالت ابتدا باید کرامت را را رعایت کنیم.

کد خبر 92443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز