گروه شهری: هدفمند کردن یارانه‌ها می‌تواند 8 هزار میلیارد تومان هزینه شهرداری‌ها را افزایش دهد

اما به گفته شهردار تهران طی صحبت انجام شده با مجلس مصوبه‌ای وجود دارد که براساس آن شهرداری نیز جزو سازمان‌هایی خواهد بود که بخشی از هزینه‌های تحمیل شده ناشی از هدفمند کردن یارانه‌ها را جبران می‌کند.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح 42 طرح عمرانی، خدماتی و ورزشی در منطقه 17 در جمع خبرنگاران اعلام کرد: اصل هدفمند کردن یارانه‌ها بدون شک درست و صحیح است اما اگر ساز و کار یک قانون و تصمیم خوب به درستی فراهم نشود می‌تواند معضلاتی را ایجاد کند.

شهردار تهران بر لزوم همراهی مناسب بین دولت، مجلس و مردم در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تاکید کرد.با توجه به تمدید 5 ساله مسئولیت ریاست سازمان صداوسیما یکی از خبرنگاران درباره انتظارات مدیریت شهری از این رسانه ملی پرسید که در این‌باره قالیباف گفت: رسانه ملی در شرایط سختی قرار گرفته؛ زیرا همه از صدا و سیما توقعات و انتظاراتی دارند و طبیعتا این سازمان نیز محدودیت‌های خود را دارد.

قالیباف در عین حالی که رسانه ملی را مهم‌ترین عامل ارتقای فرهنگ و آگاهی و اطلاع‌رسانی دانست، خواستار تقویت و جلب اعتماد ملی از سوی صداوسیما شد.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از شایعه واگذاری ورزشگاه امام رضا(ع) به یکی از باشگاه‌های فوتبال تهران پرسید، گفت: هیچ قراردادی در این زمینه بسته نشده است.

قالیباف در عین حال یکی از سیاست‌های شهرداری تهران را فروش بخشی از اماکن و املاک شهرداری دانست و افزود: اگر این ورزشگاه نیز مشتری مناسبی داشته باشد طبق ضوابط فروش و طی مزایده به بخش خصوصی واگذار خواهدشد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز جنوب تهران به افزایش سرانه‌های ورزشی از 3 سال قبل تا‌کنون احداث 3 مجموعه را آغازکردیم که تا‌کنون 2 مجموعه آن در حال نهایی شدن است.

وی با اشاره به‌وجود تنها یک استادیوم ورزشی 100 هزار نفری در تهران گفت: شهر تهران دارای 2 تیم بزرگ فوتبال است که محل تمرین مناسبی ندارند به همین دلیل یکی از اهداف شهرداری ساخت مجموعه‌های ورزشی با این وسعت به‌منظور حمایت از این تیم‌هاست.

توسعه مترو و نوسازی بافت فرسوده

قالیباف در مراسم افتتاح 42 پروژه در منطقه 17 تهران طی سخنانی، 2 دغدغه مهم شهرداری تهران در منطقه 17 را یکی عملیاتی کردن و پیشبرد خط مترو در این منطقه و دیگری توجه به بافت فرسوده آن دانست.

قالیباف افزود: طبق لایحه‌ای که شهرداری تهران به‌دنبال آن بود و در شورای شهر نیز به تصویب رسید، هر کس در بافت فرسوده خانه خود را نوسازی کند، هیچ‌گونه هزینه‌ای به شهرداری پرداخت نخواهد کرد و حتی تخلفات و جریمه‌های قبلی آن نیز بخشوده خواهد شد.

وی بیان داشت: توقع مردم افزایش یافته و دیگر از شهرداری تنها انتظار جمع کردن زباله و آسفالت کردن خیابان‌ها را ندارند و خواستار رفع زخم‌های اساسی ترهستند.

بازسازی سالن سینما بهاران و افزایش استانداردهای آن به سطح سینما آزادی و پردیس ملت ازجمله اقدامات شهرداری در منطقه 17 است که قالیباف درباره آن گفت: تلاش ما این است که امکانات را به‌گونه‌ای توزیع کنیم که کسی برای رفع نیازهای فرهنگی و تفریحی و ورزشی خود ناچارنباشد از جنوب به شمال شهر سفر کند.

قالیباف اضافه کرد: برخی می‌گویند چرا سینما و فرهنگسرا احداث می‌کنید، به‌جای آن مساجد را توسعه دهید، اما من این را قبول ندارم چراکه جامعه نیازهای مختلف دارد.
وی یادآور شد: مهم این است که سالن سینما و مجموعه فرهنگی با تفکر مسجدی اداره شود و خط فکری آن مجموعه‌ها منطبق با نگاه دینی ترسیم و پیگیری شود و در این میان فاصله‌ای ایجاد نشود.

قالیباف افزود: ما باید به محلات تهران هویت دهیم و مشارکت مردم در اداره امور مربوط به‌خودشان را بالا ببریم.

بهره‌برداری از 42 پروژه عمران شهری در جنوب تهران

42 پروژه عمرانی، اجتماعی، ترافیکی و خدماتی منطقه 17  20آبان با حضور شهردار تهران   افتتاح شد. در این مراسم پروژه‌هایی از جمله سینما تئاتر بهاران، ساختمان مشترک پلیس راهور و معاونت ترافیک منطقه به بهره برداری رسید.

ست‌های ورزشی نصب شده در 33 مدرسه، مرمت و بازسازی مدارس سطح منطقه، خانه‌های سلامت، خانه‌های اسباب بازی، تجهیز سالن بدنسازی ورزشگاه سجاد و همچنین تجهیز کتابخانه مسجد جامع ابوذر از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح در حوزه اجتماعی است که دیروز به بهره برداری رسید.

بهسازی نماهای محلی، احداث بازار میوه و تره‌بار در محله زمزم و احداث نمازخانه‌های آلاچیقی از جمله پروژه‌های حوزه امور شهر و فضای سبز است و از جمله پروژه‌های حوزه ترافیکی منطقه 17 نیز می‌توان به نصب 4 دستگاه پله برقی و احداث پل هوایی بزرگراه چراغی اشاره کرد.

کد خبر 95047

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز