سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر- ندا انتظامی: اجرای قطعات «شب دهم» و «مدار صفر‌درجه» به خوانندگی علیرضا قربانی و آهنگسازی فردین خلعتبری از 19 تا 21 آذر در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

ارکستر مجلسی ایرانیان به‌تازگی و به راهنمایی فردین خلعتبری تشکیل شد تا در کنسرت خود به اجرای 14 قطعه جدید و قدیمی بپردازد. در نشست خبری که دیروز با حضور محسن رجب‌پور مدیر شرکت ترانه شرقی، علیرضا قربانی خواننده و فردین خلعتبری آهنگساز در خانه هنرمندان برگزار شد،

رجب‌پور با اشاره به تشکیل ارکستر مجلسی ایرانیان توسط شرکت ترانه شرقی گفت: ترانه شرقی با راهنمایی‌های فردین خلعتبری ارکستری با عنوان ارکستر مجلسی ایرانیان به خوانندگی علیرضا قربانی تشکیل داده است؛

گرچه این تمام خبر نیست ولی از این به بعد باید از مدیر هنری و تهیه‌کننده گروه آریان، بنیامین بهادری و خوانندگان موسیقی پاپ انتظار اجرای کنسرت موسیقی سنتی و ایرانی داشت. او افزود:«چندین سال در حوزه موسیقی پاپ کار کرده‌ام و هم‌اکنون احساس می‌کنم کار کردن در این حوزه را به انتها رسانده‌ام و باید همکاران جوان‌تر این راه را ادامه دهند.

از آنجا که به عقیده من سرآمدترین هنرمند نسل بعد در حوزه ملی و سنتی علیرضا قربانی است از ایشان برای همکاری تقاضا کردم.» فردین خلعتبری، ‌آهنگساز درخصوص سازبندی این ارکستر به این نکته اشاره کرد که ارکستر مجلسی شامل یک ارکستر زهی و سازهای ایرانی و چند ساز بادی است که همانند ارکستر ملی عمل می‌کند.

قربانی دلیل همکاری خود با شرکت ترانه شرقی را با توانایی‌های محسن رجب‌پور مرتبط دانست و افزود:«در کشور ما هرکسی که بخواهد کار هنری انجام دهد خودش باید تمام مسائل را از قبیل هماهنگی سالن، مجوز، صدابرداری و غیره حل کند؛ درصورتی که وقتی یک مدیر هنری باشد، به خوبی می‌تواند از عهده آن برآید.

بر این اساس من منافاتی نمی‌بینم که با ایشان که تا به حال در زمینه موسیقی پاپ فعالیت کرده‌اند، همکاری کنم.» در این کنسرت که در 2 سئانس ساعت 18 و 21:30 برگزار خواهد شد ارکستر 14 قطعه از ساخته‌های خلعتبری را اجرا خواهد کرد.

اجرای آریان

گروه آریان در روزهای 5 تا 7 آذر در سالن همایش‌های برج میلاد در 2سئانس به اجرای برنامه می‌پردازد. این کنسرت با عنوان اجرای متفاوتی از آریان برگزار خواهد شد و به احتمال زیاد کنسرت گروه آریان تمدید خواهد شد.

همچنین شرکت ترانه شرقی به مناسبت تولد امام رضا(ع) با همکاری مؤسسه کتاب شهر تهران 2قطعه موسیقی را براساس اشعاری از فرید احمدی با آهنگسازی بنیامین بهادری و به خوانندگی اشکان شاملو و علیرضا ناظم تولید کرده که قبل از تولد امام رضا(ع) منتشر خواهد شد.

کد خبر 93325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز