سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی تهران از وقوع 43 هزار و 961 فقره سرقت طی شش ماهه امسال خبر داد

به گزارش ایسنا، سردار رجب زاده در همایش عمومی مدیران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر در سال جاری، اظهار کرد: این معتادان پس از جمع‌آوری به کمپ‌های شهرداری منتقل می‌شوند که اگر حدود 700 معتاد پرخطر دیگر جمع‌آوری شود، تقریبا ظواهر تهران پاک‌سازی خواهد شد. این در حالیست که در صورت انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مرتبط، جمع‌آوری این دسته از معتادان در کمتر از یک هفته به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به اغتشاشات و حوادث پیش و بعد از انتخابات، اظهار کرد: از 12 خرداد تبلیغات انتخاباتی شروع شد، به طوری که از روز 13 خرداد شاهد مناظره‌های کاندیداهای انتخاباتی بودیم که با توجه به جو التهابی که طرفداران کاندیداها و رسانه‌های داخلی و خارجی به وجود آورده بودند، گاه در 63 نقطه تجمع طرفداران کاندیداهای انتخاباتی شکل می‌گرفت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این که سیاست نظام، مشارکت حداکثری در انتخابات بود، افزود: پلیس با خویشتنداری در بین طرفداران کاندیداها حائل شد و ادبیات جدیدی را در کنترل تجمع‌ها به وجود آورد.

وی اضافه کرد: در روز بیست و سوم خرداد سازماندهی مناسبی در رابطه با تجمعات و آشوب‌ها انجام شد، به طوری که یگان ویژه و تمام پلیس‌های تخصصی افتخار عمل را در دست گرفتند، این در حالی بود که تا پایان آشوب‌ها نقاط اصلی ماموریت به پلیس تهران واگذار شد و فرماندهی تهران بزرگ مدیریت کنترل تجمعات و بحران‌ها را به طور مطلوبی انجام داد و این تجمعات تا امروز هم ادامه دارد.

سردار رجب‌زاده در ادامه به اجرای طرح انضباط اجتماعی در منطقه شش پس از حوادث پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: تا یک ماه آینده، کلیه نقاط آلوده جرم‌خیز پایتخت پاک‌سازی خواهد شد و برای هر نقطه از پایتخت مسئولی را قرار خواهیم داد که تثبیت این منطقه را بر عهده گیرد.

به گفته وی، پلیس تهران چندین طرح را آماده کرده که تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه به آمار و عملکرد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ طی شش ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت 43 هزار و 961 فقره سرقت انجام شد که این میزان افزایش 23 درصدی را نسبت به شش ماهه سال گذشته نشان می‌دهد، این در حالیست که میزان کشف سرقت در این مدت 13 درصد و میزان دستگیری سارقان نیز 19 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: وقوع سرقت‌های مسلحانه در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است. همچنین در شش ماهه اول امسال چهار هزار و 930 کیلو مواد مخدر کشف شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش شش درصدی داشته است.

به گفته سردار رجب زاده، میزان تصادفات منجر به مرگ 19 درصد و تعداد کشته‌شدگان این تصادفات 23 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. همچنین آمار تصادفات جرحی در این مدت 15 درصد و تصادفات خسارتی 28 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در این مدت 550 تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی «110» گرفته شد که بیش از 160 هزار تماس آن از سوی پلیس عملیاتی شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ میزان تشکیل پرونده‌ در کلانتری‌ها را طی شش ماهه اول امسال 191 هزار و 983 فقره پرونده عنوان کرد و افزود: برای 131 هزار و 599 پرونده‌ اجرای احکام و ابلاغ قضایی انجام شد و 14 هزار و 384 نفر نیز بدرقه زندان شدند.

وی در پایان تصریح کرد: پلیس تهران بزرگ آمادگی کامل برای اجرای طرح‌های خود را دارد و با هر گونه ناامنی در تهران مقابله خواهد کرد.

کد خبر 93295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز