جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

گروه حوادث: «گزارش شده که شما، مواد‌مخدر همراه خود دارید». این همان شگرد نخ‌نماشده ماموران قلابی است که بازهم جواب داد و سرنشینان پرشیای مشکی توانستند با استفاده از آن، پول‌های تعداد زیادی از مشتریان بانک‌ها را سرقت کنند.

متهمان

شاید خود سارقان هم باورشان نمی‌شد که این شگرد باز هم جواب دهد و آنها به‌راحتی بتوانند پول‌های طعمه‌هایشان را سرقت کنند.این دو متهم سابقه‌دار سوار بر یک پرشیای مشکی در مقابل بانک‌ها به کمین افرادی می‌نشستند که پول زیادی از تحویلدار دریافت می‌کردند. بعد مقابل این افراد توقف کرده و با معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس می‌گفتند: «گزارش شده که شما مواد‌مخدر همراه خود دارید».

سپس تمام پول‌ها و وسایل همراه طعمه‌شان را می‌گرفتند و از وی می‌خواستند کنار دیوار بایستد تا بازرسی بدنی شود اما مالباخته‌های از همه جا بی‌خبر وقتی به کنار دیوار می‌رفتند، سارقان مامورنما سوار خودروی خود می‌شدند و با پول‌ها و لوازم باارزش طعمه‌هایشان، پا به فرار می‌گذاشتند.

دزدی‌های این باند ادامه داشت تا اینکه مأموران پلیس با کمک مالباخته‌ها به چهره‌نگاری از سارقان پرداختند و متوجه شدند که یکی از آنها به نام جمشید از مجرمان سابقه‌دار طایفه فیوج است که پیش از این هم 9 بار به اتهام‌های مختلف در تهران، اصفهان و کرج دستگیر و راهی زندان شده بود.

بررسی‌های بیشتر حاکی از آن بود که برادران جمشید هم از سارقان سابقه‌داری هستند که در حال حاضر در زندان به سر می‌برند اما او توانسته بود با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده و پا به فرار بگذارد. با این اطلاعات، ماموران راهی محل زندگی متهم شدند اما او که می‌دانست پلیس در تعقیب وی است، آنجا را تخلیه و به محل دیگری نقل مکان کرده بود.

ماموران پلیس در ادامه تحقیقات مخفیگاه جدید جمشید را در ملارد کرج شناسایی کردند و آنجا را به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند. صبح 16 شهریورماه، زمانی که متهم تحت تعقیب به همراه یکی از همدستانش سوار بر یک پرشیای مشکی قصد ورود به مخفیگاهشان را داشتند، ماموران آنها را محاصره کردند و دستور ایست صادر شد.

گرچه جمشید در همان ابتدا دستگیر شد اما همدستش، پایش را روی پدال گاز گذاشت و قصد فرار داشت که ماموران چرخ‌های خودرو را هدف گلوله قرار دادند و آن را متوقف کردند. دزد سمج که قصد نداشت به این راحتی تسلیم پلیس شود، این بار با پای پیاده اقدام به فرار کرد اما باز هم ناکام ماند و بعد از اینکه هدف گلوله قرار گرفت، دستگیرشد و به بیمارستان انتقال یافت.

سرهنگ کارآگاه مهدی قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: جمشید و همدستش بعد از دستگیری به اداره آگاهی منتقل شدند و تعداد زیادی از مالباخته‌ها که هدف سرقت ماموران قلابی قرار گرفته‌ بودند هر دوی آنها را به‌عنوان دزد اموالشان شناسایی کردند.

وی ادامه داد: از آنجا که احتمال می‌رود این دو متهم سرقت‌های زیادی را رقم زده باشند، قاضی پرونده دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره متهمان را در روزنامه‌ها صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران یا شعبه 11 بازپرسی در دادسرای ناحیه10 مراجعه کنند.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد درصورت روبه‌رو شدن با افرادی که خود را مامور پلیس معرفی می‌کنند، خونسردی خود را حفظ کرده و از آنها کارت شناسایی معتبر بخواهند و در این صورت مطمئن باشند که ماموران قلابی از این کار خودداری کرده و پا به فرار می‌گذارند.

کد خبر 116230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز