همشهری آنلاین: رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح سیاست‌های آزمونی سال 89 دانشگاه آزاد از توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه کلیه آزمونهای دانشگاه خبر داد

دکتر عبدالله سجادی جاغرق در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در نظر داریم سال آینده کلیه فرایند اجرایی آزمون را به صورت اینترنتی انجام دهیم،‌ اظهار کرد: بر این اساس داوطلبان نیازی به مراجعه حضوری برای انجام ثبت‌نام و دریافت کارت ورود به جلسه ندارند.

وی در خصوص تغییر شرایط اجرا و پذیرش دانشجو در آزمون‌های سال آینده دانشگاه آزاد، گفت: ما تابع ضوابط و قوانینی هستیم که توسط مراجع رسمی اعلام و مصوب شود و در صورت تصویب مراجع رسمی شیوه گزینش دانشجو تغییر می‌کند.

وی با اشاره به تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در آزمونهای ورودی این دانشگاه، تصریح کرد: ‌در سال جاری چون امکان دسترسی به نمرات داوطلبین آزمون سراسری مهیا نبود، ناچار شدیم نمرات را تاثیر ندهیم و صرفا به نمره آزمون داوطلبان اکتفا کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون در آزمونهای دانشگاه آزاد معدل تاثیری نداشته است، ‌تصریح کرد: دلیل این امر آن است که تا کنون معدلی که بتوان به آن استناد کرد، وجود نداشته و اگر قرار بود با خود اظهاری عمل کنیم ممکن بود حقی از کسی ضایع شود، چراکه در مورد معدل گاها ممکن است معدل‌های نادرستی ارایه شود و این باعث شود حق عده‌ای تضییع شود و مشکلاتی ایجاد کند، بنابراین صرفا به نمره داوطلبان تکیه کردیم و آن را مبنای گزینش قرار دادیم.

دکتر سجادی با اشاره به اعلام اسامی پذیرفته شدگان در مقاطع مختلف از طریق سیستم شبکه‌ای مرکز به واحدهای دانشگاهی، خاطر نشان کرد: بر این اساس پذیرفته‌شدگان در واحد پذیرفته شده ثبت‌نام می‌کنند و ما به صورت online آگاه می‌شویم، بنابراین این فرایند در سرعت اعلام تکمیل ظرفیت بسیار به ما کمک می‌کند و موجب می شود که در آغاز دوره تحصیلی پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت به تاخیر نیفتد و این اتفاق امسال برای اولین بار در دانشگاه رخ داد.

وی با بیان اینکه قانون حذف کنکور، برنامه‌ریزی‌های مجریان آزمونهای مختلف را تحت الشعاع قرار داده است، اظهار کرد: قصد داریم در این رابطه انعطاف بیشتری را برای داوطلبان ایجاد کنیم.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه اکثریت قوانین و ضوابط آزمونها به مراجع قانونی بستگی دارد، خاطر نشان کرد: بنابراین ایجاد تغییر در نحوه گزینش باید در چارچوب ضوابطی باشد که مراجع قانونی تصویب می‌کنند، با این حال تلاش ما این است که بهترین انتخاب برای داوطلب فراهم شود و داوطلب در نزدیکترین واحد دانشگاهی به محل زندگی پذیرفته شود.

وی افزود: در حال حاضر سیاستگذاری‌ها به گونه‌ای انجام می‌شود که حداکثر بومی گزینی برای داوطلبان لحاظ شود.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در خاتمه با بیان اینکه عمده تمرکز ما بر روی توزیع مناسب داوطلبان در واحدهای دانشگاهی است، گفت: ‌بنابراین برنامه‌ریزی‌های ما در آینده در این راستاست که به گونه‌ای گزینش کنیم که داوطلبان به حداکثر مطلوبیت دست یابند.

کد خبر 93172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز