یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

گروه سیاسی: دست توطئه‌کار و تفرقه‌انداز گروهک‌های تروریستی بار دیگر انسجام، اتحاد و تقریب تشیع و تسنن را برنتابیده

و روز گذشته با انجام یک عملیات انتحاری در همایش وحدت شیعه و سنی در شهر «پیشین» از توابع شهرستان سرباز جمعی از فرماندهان سپاه، سران طوایف و مردم عادی استان سیستان و بلوچستان را به شهادت رساند.

در این اقدام تروریستی سردار نورعلی شوشتری فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، سردار رجب محمدزاده فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان، مرادی فرمانده سپاه ایرانشهر و سردار علی علویان فرمانده تیپ پیاده صاحب‌الزمان سپاه ثارالله به شهادت رسیدند.

بنا به اعلام دبیرخانه شورای امنیت کشور در این حادثه تروریستی مجموعا 31 نفر شهید و 28 نفر دیگر زخمی شدند. ساعتی پس از وقوع حادثه، گروهک تروریستی موسوم به جندالله به سرکردگی عبدالمالک ریگی با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این اقدام تروریستی را پذیرفت. سایت وابسته به گروهک ریگی نام تروریست این حادثه را عبدالواحد محمدی سراوانی اعلام کرد.

سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: در این حادثه تروریستی که حدود ساعت 8:20 صبح دیروز در محل برگزاری پنجمین نشست سران قبایل و طوایف در منطقه پیشین بلوچستان روی داد، یکی از مزدوران استکبار جهانی با انفجار مواد منفجره همراه خود، موجب به شهادت رسیدن این فرماندهان سپاه شد.

جلسات پیشین فرماندهان سپاه با سران طوایف و قبایل در شهرستان‌های سراوان، خاش، زابل و میرجاوه برگزار شده بود. بعد از قبول مسئولیت فرماندهی قرارگاه قدس توسط سردار شوشتری این جلسات با هدف ایجاد وحدت بین تشیع و تسنن و بررسی نحوه تامین امنیت منطقه با همکاری نیروهای بومی برگزار می‌شد.

محمد قیوم دهقان، نماینده مردم ایرانشهر و سرباز که قرار بود در جلسه روز گذشته شرکت کند و با تاخیر به این جلسه رسیده بود، در گفت‌وگو با همشهری اظهار داشت: این جلسه همایشی بین سران و طوایف منطقه با فرماندهان سپاه بود که قرار بود مسائل امنیتی استان و مباحث اتحاد شیعه و سنی در آن به بحث گذاشته شود. 

وی با بیان اینکه قرار بود برای تشکر از زحمات سردار شوشتری در این جلسه حاضر شود، از نبود امکانات درمانی در شهرستان سرباز انتقاد کرد و افزود: مجروحان این حادثه به شهرستان‌های همجوار از جمله چابهار اعزام شده‌اند.قیوم دهقان آمار اولیه شهیدان را 30 نفر اعلام کرد و گفت: 37 تا 40 نفر زخمی داشته‌ایم.

وحشت از نزدیکی شیعه و سنی

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه طراحان حمله تروریستی از نزدیکی و وحدت شیعه و سنی وحشت دارند، ‌از همه فرزندان ملت خواست با حفظ اتحاد و انسجام در دام استکبار جهانی که به‌دنبال سوءاستفاده از چنین عملیاتی است، نیفتند.

به گزارش فارس، مولوی عبدالحمید در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العالم با اشاره به اقدامات سردار شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: این حادثه تروریستی مصیبتی بزرگ به شمار می‌رود و طراحان آن به‌دنبال شعله‌ور کردن آتش اختلاف و تفرقه در این منطقه مهم بوده‌اند.

وی با بیان اینکه این حمله تروریستی شیعه و سنی را هدف قرار داده است، ‌افزود: ریش‌سفیدان شیعه و سنی خوب می‌دانند که این تروریست‌ها تا چه میزان با آنها دشمنی دارند و از نزدیکی آنان وحشت دارند و در حقیقت انگیزه اصلی تروریست‌ها از عملیاتی کردن این حادثه تروریستی همان وحشت از نزدیکی و وحدت (مذاهب) شیعه و سنی است.

پاسخ به جنایتکار

رئیس‌جمهوری در پیامی با اظهار تأسف و تاثر از جنایت کوردلان وابسته به بیگانه در به شهادت رساندن مردم و جمعی از پاسداران فداکار دین و ملت و در راس آنان سردار شهید نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: اطمینان می‌دهم که جنایتکاران پاسخ این اعمال ضد‌مردمی خود را به‌زودی دریافت خواهند کرد.

محمود احمدی‌نژاد در پیام خود از مسئولان ذیربط خواست با سرعت و قاطعیت، عوامل این جنایت تروریستی را شناسایی کنند و به دست عدالت بسپارند.  محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده پیشین سپاه نیز در پیامی « شهادت جمعی از فرزندان ایران اسلامی را در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان» تسلیت گفت و تاکید کرد: این ضایعه در ادامه حوادث اخیر کردستان، حاکی از آن است که استعمارگران برای آینده خاورمیانه و منطقه آسیای جنوب غربی، خواب‌های فراوان دیده‌اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای شهادت سردار سرتیپ نور علی شوشتری و جمع دیگری از فرماندهان و نیز سران طوایف و مردم محلی را تبریک و تسلیت گفت.

ستاد کل نیروهای مسلح، مجمع نمایندگان اهل‌تسنن مجلس، مجمع نمایندگان استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی شهادت سرداران سرافراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند.

آخرین عملیات تروریستی زاهدان، هفتم خرداد ماه سال‌جاری رخ داد که طی آن 21 نفر از هموطنان‌مان به شهادت رسیدند. عوامل این حادثه 2 روز بعد دستگیر و در ملأ عام اعدام شدند.

یادگار دفاع مقدس

سردار سرتیپ پاسدار نورعلی شوشتری از فرماندهان پرافتخار و یادگاران نامدار دفاع مقدس محسوب می‌شود که افتخار همرزمی شهیدان بزرگواری همچون شهید باکری و شهید برونسی را در کارنامه زرین خود دارد و در اکثر عملیات‌ها با مسئولیت‌های مختلف به‌ویژه فرماندهی محورهای عملیاتی حضوری فعال داشت.

7 بار جراحت شدید و تحمل رنج و درد ناشی از آن ماحصل این حضور فعال و مخلصانه بود. با وقوع عملیات مرصاد، وی به توصیه مقام معظم رهبری مسئولیت این عملیات غرورآفرین را بر عهده گرفت و به نقل از شهید صیاد شیرازی فرماندهی خوبی از خود به نمایش گذاشت تا جایی که در تماس مرحوم حاج سید احمد خمینی با وی و ابلاغ گزارش پیشرفت عملیات توسط آن مرحوم به امام خمینی(ره)، حضرت امام خطاب به سردار شوشتری می‌فرمایند: در این دنیا که نمی‌توانم کاری بکنم.

اگر آبرویی داشته باشم در آن دنیا قطعاً شما را شفاعت خواهم کرد. فرماندهی لشکر 5 قرارگاه نجف، قرارگاه حمزه و جانشینی فرمانده نیروی زمینی سپاه بخشی از سئولیت‌های این فرمانده بزرگ و شهید والا مقام است.

وی از اول فروردین 88 نیز با حفظ سمت، فرماندهی قرارگاه قدس زاهدان را عهده‌دار و موفق شد با تلاشی پیگیر و مجاهدتی خستگی‌ناپذیر ایجاد اتحاد بین طوایف شیعه و سنی را در این استان به افتخارات خود بیفزاید.

کد خبر 93129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز