همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه تغییری در لیست فروشندگان بنزین به ایران ایجاد نشده است، گفت: هم اکنون واردات بنزین مطابق روال ماه‌های گذشته در حال انجام است.

فرید عامری در گفتگو با مهر در رابطه با تاثیر محدودیت‌های اعمال شده از سوی برخی کشورهای غربی و آمریکا بر روی صادرات بنزین به ایران، اظهار کرد: با وجود افزایش این فشارها در طی ماه‌های اخیر اما تاکنون هیچ گونه تغییری در لیست فروشندگان بنزین به ایران ایجاد نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر واردات بنزین ایران مطابق با روال ماه‌های گذشته و به صورت عادی در حال انجام است، بیان کرد: هم اکنون امکان واردات بنزین به ایران از تمامی کشورهای دنیا به جز رژیم اشغالگر قدس که با آن‌ها روابط تجاری داریم وجود دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه قیمت مناسب و کیفیت مطلوب دو گزینه اصلی برای واردات بنزین از شرکت‌های خارجی است، تصریح کرد: واردات بنزین از هر کشور و یا شرکتی که این دو معیار را داشته باشد امکان پذیر است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین با اظهار بی اطلاعی از واردات بنزین از کشور چین، بیان کرد: در این خصوص امور بین‌الملل شرکت ملی نفت باید پاسخگو باشد.

به گزارش مهر، روز گذشته اکثر خبرگزاری‌های دنیا با انتشار گزارش‌هایی اعلام کرده بودند: مجلس سنای آمریکا در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی خود طرح ممنوعیت صادرات سوخت به ایران را تصویب و آن را به کاخ سفید ارسال کرده است.

این طرح در حدود دو هفته قبل در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود و هم اکنون برای تصویب نهایی و اجرایی شدن فقط نیازمند امضای باراک اوباما است.

به موجب این طرح هر شرکت خارجی که بیش از یک میلیون دلار بنزین و یا سایر فرآورده‌های نفتی پالایش شده را به ایران صادر کند، با تحریم‌های آمریکا مواجه می‌شود. 

کد خبر 93022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز