گروه اقتصادی: دولت در واردات بنزین تا‌کنون تخلفی نداشت و سهمیه مهر ماه مانند 6 ماه گذشته اعمال می‌شود

محمد رویانیان دیروز به خبرنگار ما گفت: این تصمیم در ستاد مدیریت حمل‌ونقل با توجه به آغاز سال تحصیلی و اینکه چند میلیون دانش‌آموز تقاضای بالای سفر در اول مهر را موجب می‌شود، اتخاذ شده است.

وی همچنین تاکید کرد: لایحه متمم بودجه برای تامین کسری واردات آماده شده و با تصویب دولت به مجلس ارائه می‌شود. ‌ قرار است لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها از مهر ماه در مجلس بررسی شود اما به گفته سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی لایحه درصورت تصویب این طرح اجرای آن به سال 89 موکول خواهد شد.

این درحالی است که براساس مصوبه مجلس در سال‌جاری دولت باید بنزین تولید داخل را به قیمت یارانه‌ای و بنزین وارداتی را به قیمت آزاد عرضه کند.

در تازه‌ترین اقدام دیروز اعلام شد هنوز مشخص نیست سهمیه بنزین خودروها در 3ماهه پیش رو چه میزان است ولی 100 لیتر سهمیه خودروهای شخصی ماه مهر ادامه می‌یابد.

سردار محمد رویانیان به شانا گفت: این تصمیم موقت است و تا روشن شدن سرنوشت لایحه هدفمند کردن‌ یارانه‌ها و برای کاهش فشار روی مردم سهمیه‌های موجود را حفظ می‌کنیم.

این تصمیم درحالی اتخاذ می‌شود که به گفته نمایندگان دست‌اندرکار بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها اگر لایحه در زمان مقرر از سوی مجلس تصویب شود اجرای آن به سال 1389 موکول خواهد شد.

به گفته مقامات دولتی درصورت ادامه سهمیه‌های موجود حدود 3میلیارد دلار کسری بودجه تا پایان سال برای واردات بنزین محقق می‌شود. دیروز یک نماینده مجلس اعلام کرد لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها، اوایل مهر در صحن علنی بررسی می‌شود.

محمدکاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی با بیان اینکه در حال حاضر میزان تولید بنزین روزانه 45 میلیون لیتر و میزان مصرف روزانه آن 75 لیتر است، ادامه داد: با تداوم وضع موجود و درصورت عدم‌افتتاح طرح‌‌های مربوطه، تا 3 میلیارد دلار کسری بودجه بنزین خواهیم داشت که این رقم باید از طریق متمم بودجه یا اصلاحیه آن تامین شود.

کد خبر 89759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز