گروه بورس: سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام کرد که قصد دارد درصورت امکان و برای نخستین‌بار سهام 2 شرکت بیمه دانا و آسیا را با هم و در یک روز در بورس تهران عرضه کند.

به گزارش همشهری، این مطلب را معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ دیروز در نشست خبری مدیران شرکت بیمه دانا، با نمایندگان رسانه‌ها، که در شرکت تامین سرمایه امین برگزار شد، اعلام کرد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در این نشست خبری گفت: 5درصد از سهام شرکت بیمه دانا هفته آینده برای کشف قیمت در بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌شود. غلامی تاکید کرد: سیاست وزارت اقتصاد این است که درصورت کشش بازار، بعد از عرضه اولیه بخشی از سهام شرکت‌ها دوباره در بورس عرضه شود که این رویه در مورد 2‌بیمه دانا و آسیا نیز انجام می‌شود.

بر این اساس قصد داریم بیمه‌های دانا و آسیا را زودتر وارد بورس کنیم تا عطش بازار روی این صنعت کاهش یابد. درصورتی‌که مقررات اجازه دهد احتمال عرضه اولیه سهام 2 بیمه دانا و آسیا در یک روز وجود دارد.

شناسایی اموال جدید بیمه دانا

مدیرعامل شرکت بیمه دانا هم از شناسایی اموال این شرکت که در دست غیر قرار دارد و استرداد آن به‌طور قانونی و رسمی خبر داد. هادی اویارحسین، در نشست خبری دیروز درباره پیشینه شرکت بیمه دانا گفت: این شرکت 35 سال پیش توسط یک شرکت بیمه معتبر و با مشارکت بخش خصوصی به ثبت رسید و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ملی شد تا اینکه در سال 1367 و با مصوبه مجلس با 9 بیمه خصوصی ادغام و با مالکیت دولتی آغاز به کار کرد.

او افزود: در اجرای سیاست‌های اصل 44 این شرکت در برنامه واگذاری به بخش خصوصی قرار گرفت که 39 درصد از سهام بیمه دانا بابت رد دیون واگذار و 5 درصد به‌صورت ترجیحی به کارکنان این شرکت اختصاص یافت.

او تصریح کرد: آخرین مراحل تهیه امیدنامه شرکت در حال انجام است و پس از پذیرش این شرکت در هیات پذیرش بورس که در هفته جاری برگزار خواهد شد و با گذشت 5 روز کاری از تاریخ درج شرکت در بورس احتمالا هفته آینده این شرکت وارد بازار سرمایه خواهد شد.

به گفته او، بیمه دانا پیش‌بینی سود سال 1387 را 750 ریال اعلام کرده و هیأت‌مدیره پیشنهاد تقسیم سود 50 درصدی را در نظر دارد، همچنین برای امسال عایدی 45 تا 50 تومان پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل بیمه دانا ادامه داد: این شرکت با سودآوری مناسبی وارد بورس اوراق بهادار تهران می‌شود. بیمه دانا براساس سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در فهرست واگذاری‌ها قرار گرفت که به‌زودی در بورس عرضه خواهد شد.

ترکیب سهامداران

مدیرعامل بیمه دانا توضیح داد: 39 درصد سهام این شرکت بابت رد دیون به نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی (سازمان تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی نیرو‌های مسلح و صندوق ذخیره فرهنگیان) واگذار شده است.

براساس مصوبه هیات وزیران، 5 درصد از سهام بیمه دانا نیز به کارکنان این شرکت واگذار خواهد شد. اویارحسین درباره تعیین ارزش سهام شرکت بیمه دانا گفت: شرکت تامین سرمایه امین مسئولیت تعیین ارزش سهام این شرکت را برعهده دارد که مدارک و مستندات خود را به‌زودی به سازمان خصوصی‌سازی ارائه خواهد کرد.

مدیرعامل بیمه دانا درباره افزایش سرمایه این شرکت گفت: پس از واگذاری، در مجمع فوق‌العاده شرکت، سرمایه این بیمه از 10 میلیارد و 500 میلیون تومان به 40 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

آمادگی بیمه آسیا برای عرضه

مدیرعامل بیمه آسیا از آمادگی سهام این شرکت برای عرضه در بورس خبر داد. محمد علی علیپور یزدی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه سهام بیمه آسیا نیز آماده عرضه در بورس است، گفت: قرار است در روز عرضه اولیه 5 درصد سهام این شرکت در بورس واگذار شود و اگر قرار باشد که سهام بیشتری واگذار شود در روز عرضه مشخص خواهد شد.

مدیرعامل بیمه آسیا ادامه داد: در مورد واگذاری بیمه البرز نیز سازمان خصوصی‌سازی‌ به‌دلیل حجم بالای تقاضا در روز عرضه تصمیم گرفت که 10 درصد سهام این شرکت را واگذار کند.

کد خبر 93005

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز