چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

ساری - عبدالرحیم دیوسالار - خبرنگار همشهری: خصوصی‌سازی‌ در عرصه فرهنگی از اموری است که در اصل 44 قانون اساسی پیش‌بینی شده است .

به‌منظور بررسی وجوه پرداختن بخش خصوصی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری، دکتر حسن دولت‌آبادی، مدرس دانشگاه و نگارنده 19 جلد کتاب در حوزه هنرهای نمایشی که تولید 74 تئاتر و تعداد زیادی نمایش رادیویی و تلویزیونی را در کارنامه خود دارد، طی گفت‌وگویی در این زمینه اظهار عقیده کرد: ظرفیت‌های فرهنگی هنری مازندران بر کسی پوشیده نیست،

همچنین مطابق نبودن امکانات موجود با این ظرفیت‌ها هم نیازی به استدلال و توضیح ندارد و بدیهی است طرح اصل 44  قانون اساسی مبنی بر خصوصی‌سازی‌ که برگرفته از یک طرح جهانی در این راستاست، بهترین امکان و فرصت برای ایجاد این تطابق است، گرچه دائما از سوی مسئولان استان در این رابطه سخن به میان می‌آید اما در عمل  دست‌کم در عرصه فرهنگی و هنری هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است.

این مدرس دانشگاه می‌گوید: نمی‌دانم مشکل از کجاست؟ آیا هنرمندان و فرهیختگان در این زمینه اقدام نکرده‌اند یا آنکه مسئولان فرصت ایجاد چنین شرایطی را به دست نیاورده‌اند. پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی و هنری توسط بخش خصوصی وبا حمایت‌های دستگاه‌های ذی‌ربط از چند جهت مفید فایده خواهد بود.

وی ادامه داد: نخست آنکه از وارد آمدن فشارهای حاصل از تقاضای هنرمندان و فرهیختگان بر این دستگاه خواهد کاست، دیگر آنکه صرفه‌جویی گسترده‌ای در بودجه‌های دولتی صورت
 می‌پذیرد.

از اینها که بگذریم انجام این فعالیت‌ها توسط بخش خصوصی و خارج از چارچوب کار اداری و کارمندی بازده مفیدتری خواهد داشت و بخش خصوصی می‌تواند با اتکا به سیاست فرهنگی و اقتصادی، در تولیدات خود اصرار بیشتری به نزدیک شدن به مخاطبان و نیازهای واقعی آنان داشته باشد.

کد خبر 92803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز