پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: استاندار مازندران از احداث جاده دو طبقه در مازندران برای کاهش ترافیک شهرهای ساحلی از سوی رئیس جمهور خبر داد.

mazandaran

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، سیدعلی اکبر طاهایی پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان محمودآباد از احداث جاده دو طبقه در مازندران برای کاهش ترافیک شهرهای ساحلی از سوی رئیس جمهور خبر داد.‌ 

وی گفت: طرح احداث جاده‌ای بر روی جاده کناره از سوی رئیس جمهور در دستور کار قرار گرفته و مسئولیت پیگیری این پروژه مهم برعهده مسئول دفتر رئیس جمهور بوده و فاز اول این پروژه از رامسر تا بابلسر بوده و فاز دوم آن از بابلسر تا شهرستان ساری است.
استاندار مازندران همچنین مهم‌ترین دغدغه‌های مردم کشاورز استان مازندران را بحث هزینه‌های داشت، کاشت و برداشت برنج عنوان کرد و گفت: هزینه‌های سرسام‌آور کشاورزی شکل سنتی موجب شده است که امسال در بحث خرید و قیمت برنج دچار مشکل شویم و تنها راه برون رفت از چالش‌ها در حوزه کشاورزی مکانیزاسیون آلات و ادوات کشاورزی است.

طاهایی اضافه کرد: باید تمام مراحل کشاورزی اعم از کاشت، داشت و برداشت محصول به‌شکل مکانیزه شود.

وی با اشاره به اینکه از 247 هزار هکتار زمین کشاورزی تنها 15هزار هکتار از آن به‌ صورت مکانیزه کشت می‌شود، گفت: باید همه دستگاه‌ها در تقویت مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران تلاش کنند.
استاندار مازندران در این جلسه همچنین از راه اندازی پروژه راه آهن ساری به بندر انزلی خبر داد و بیان داشت: کار مطالعات این پروژه رو به اتمام است و با توجه به اینکه حجم سنگین هزینه سرمایه‌گذاری این پروژه فراخوان و پیشنهاد‌هایی به دولت ارائه شده است.
وی تصریح کرد: هیئت دولت درحال بررسی این طرح است و در دور سوم سفر ریاست جمهور به مازندران پیگیر هستیم.
استاندار مازندران افزود: استان مازندران به لحاظ بهره‌مندی از شرایط آب و هوایی مطلوب از زمینه مساعدی برای پرورش گل و گیاه به‌ منظور ایجاد فرصت اشتغال و همچنین صادرات این محصولات به کشورهای همسایه برخوردار است و باید در توسعه و گسترش این صنعت در مازندران تلاش بیشتری شود.

وی تصریح کرد: عمده ترین دغدغه عموم مردم و به ویژه جوانان استان مازندران بحث اشتغال است که تمام مدیران دستگاه‌ها باید نسبت به جلب سرمایه‌گذار و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری و برچیدن موانع سرمایه‌گذاری به‌منظور مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به جهت ایجاد فرصت شغلی و توسعه و آبادانی منطقه تلاش وافری از خود نشان دهند.

کد خبر 112161
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز