همشهری آنلاین: بر اساس تحقیقی توسط دانشگاه ایالت «ویسکانسین» در امریکا، تصادفات رانندگی علت اصلی و فاکتور مهم در مرگ و میر نیمی از کودکان در اکثر نقاط دنیا محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، گروه تحقیقاتی دانشکده پزشکی «میلواکی» در ایالت «ویسکانسین» در ایالات متحده امریکا طی یک پژوهش 10 ساله به این نتیجه دست یافتند که 85 درصد مرگ و میر کودکان در دنیا به دلیل وقوع تصادفات رانندگی رخ می‌دهد.

در گزارش این گروه تحقیقاتی آمده است: نبستن کمربند ایمنی در صندلی‌های عقب خودروها، نبود صندلی‌های ایمن برای نوزادان و آزاد بودن کودک حین حرکت خودرو درون آن، علت اصلی مرگ و میر بالای کودکان و نوزادان در زمان وقوع تصادفات رانندگی به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، یکی از نکاتی که در گزارش این گروه تحقیقاتی به آن اشاره شد، این موضوع است که باید طرز استفاده و چگونگی نصب کمربند ایمنی را به کودکان آموخت؛ چرا که مشاهده شده است کودکانی که در زمان وقوع تصادفات رانندگی کمربند ایمنی را بسته بودند، 65 درصد شانس زندگیشان بیش از سایرین بود.

همچنین در این گزارش ذکر شده است که کودکان بزرگسال کمتر علاقه به بستن کمربند دارند؛ چرا که آن را یک وسیله اضافی می‌دانند، به همین دلیل باید در مهدهای کودک و مدارس به کودکان در مورد مزایای استفاده از کمربند ایمنی خودروها آموزش لازم داده شود.

کد خبر 92557

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز