پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: برای اولین بار موج گسترده‌ای از اعتراضات به جنگ افغانستان در آمریکا به راه افتاده است

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه برخی از نظر سنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد حمایت مردم این کشور از جنگ آمریکا در افغانستان به چهل درصد کاهش یافته است با وجود این نه تنها اوباما رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد نیروهای کشورش را در افغانستان کاهش دهد بلکه فرماندهانش در افغانستان تقاضای افزایش آن را کرده اند.

یکی از تظاهرکنندگان مخالف جنگ افغانستان در واشنگتن گفت پیام ما به دولت آمریکا این است که از افغانستان بیرون بروند.

مردم آمریکا دوست ندارند نظامیانشان در افغانستان باشند زیرا نمی‌خواهند شاهد کشته شدن دوستان و آشنایان و هموطنان خود باشند.

پیام ما به مردم افغانستان نیز این است که امیدواریم امنیت به کشورتان بازگردد و دیگر رنج و درد ناشی از اشغال کشورتان را تحمل نکنید.

یک جوان معترض دیگر گفت من اینجا آمده‌ام تا اعتراض خود را به جنگ آمریکا در افغانستان نشان دهم.

ارتش آمریکا مدعی است که به منظور دفاع از مردم آمریکا و کمک به مردم افغانستان به این کشور رفته است در حالیکه آنچه که آمریکا در افغانستان انجام می‌دهد کاملا بر خلاف این ادعاست.

یک زن مخالف جنگ نیز گفت به نظر من اوباما درست از همان نظام سرمایه داری و امپریالیستی پیروی می‌کند که روسای جمهور پیش از او نیز آن را دنبال می‌کردند.

یک کهنه سرباز آمریکایی نیز گفت دولت آمریکا باید نیروهای خود را از افغانستان بیرون ببرد و اجازه دهد خود افغان‌ها در نهایت این مشکل را حل کنند.

کد خبر 92349

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز