همشهری آنلاین: رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای آمریکایی خود در نیویورک بر ناکارآمد بودن تحریم جهت بازداشتن کشورها از برنامه‌هایشان تاکید کرد.

خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس گزارش داد: دیمیتری مدودف در دیدار (چهارشنبه شب اول مهر) با باراک اوباما در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خاطرنشان کرد هر چند تحریم در برخی موارد ضروری به نظر می‌رسد اما این اقدام نمی‌تواند به نتیجه دلخواه بیانجامد.
 
رئیس جمهور روسیه در ادامه سخنان خود بار دیگر بر لزوم ادامه مسیر مذاکره برای حل مشکلات غرب با کشورهای ایران و کره شمالی تاکید کرد و اظهار داشت در صورتی که راه‌های مسالمت آمیز در حل برخی مشکلات کارساز نباشد می‌توان از اعمال تحریم‌هایی در جهت اعمال فشار به کشورها بهره برد.

در همین حال باراک اوباما از اولویت راه مذاکره در حل اختلافات آمریکا با برخی کشورها و قصد کشورش برای مذاکره با ایران خبر داد و در عین حال یاد آور شد در صورت بی پاسخ ماندن این خواسته، دولتش تحریم‌های سنگینی را علیه این کشورها در نظر خواهد گرفت.

از سوی دیگر ساعتی پیش از دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه خبرگزاری‌های روسی خبر دادند این کشور برای همیشه نمی‌تواند مانع اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کشورهایی مانند ایران و کره شمالی شود.

این در حالی است که کارشناسان اظهارات مقام‌های روسی را نخستین نشانه برای همگامی مسکو با خواسته غرب دانسته و احتمال می دهند این امر مقدمه‌ای برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در آستانه برگزاری نشست هفته آینده گروه 1+5 در ژنو باشد.

کد خبر 91125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز