شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک زوج مسن به اتهام چند دهه جاسوسی برای کوبا در آمریکا به مجازات سختی محکوم شدند.

پایگاه خبری n-tv.de گزارش داد، والتر کندال مایرز  با 72 سال سن و همسرش گوندولین اشتاینگرابر مایرز که سنش یک سال از او کمتر است، از اواخر دهه 70 میلادی برای رهبری کمونیست هاوانا اسناد محرمانه ارسال می‌کردند.

دادگاه ایالتی در واشنگتن این کارمند ارشد سابق وزارت امور خارجه آمریکا را به حبس ابد محکوم کرده است. همسر وی که اطلاعات را در سوپرمارکت با چرخ خرید رد و بدل می‌کرد هم باید شش تا هفت سال و نیم پشت میله‌های زندان بماند.

این زوج همچنین باید 1.7 میلیون دلار جریمه را پرداخت کنند که معادل کل دارایی‌های‌شان در دوره کاری مایرز به عنوان کارمند دولت آمریکاست. منزل آنها در نیویورک، قایق تفریحی‌شان و حساب‌های بانکی‌شان ضبط شده است.

دیوید کریس، دادستان گفت: "در 30 سال گذشته این زوج از اعتماد آمریکا سوءاستفاده کردند و اطلاعات محرمانه مربوط به دفاع ملی را به دولت کوبا ارایه دادند. امروز آنها بابت اقدام‌شان باید پاسخگو باشند. این پرونده نشان می‌دهد که مقامات آمریکا در حفاظت از کشورشان هوشیار می‌مانند و هر کس بخواهد اسرار دولتی را به بازی بگیرد، به سزای خود می‌رسد."

شبی با فیدل
پس از تحقیقات مخفیانه اف بی آی، این زوج ابتدای ماه ژوئن بازداشت شدند. بنا به اعلام دادگاه آمریکایی، پیرمرد 72 ساله در دوره فعالیتش در وزارت امور خارجه به اسناد محرمانه دسترسی داشته است. این مرد پس از سفری که در سال 1978 به هاوانا داشت، به کار گرفته می‌شود. در طول این سال‌ها، او "مدال‌های متعددی" برای خدمات خود از کوبا دریافت کرده است. او و همسرش در سال 1995 شبی را با فیدل کاسترو سپری کردند.

کد خبر 95778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز