یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: با نزدیک شدن به 8/8/88 و ولادت باسعادت امام رضا(ع) جشنواره‌های گوناگونی که مزین به نام امام رضا(ع) هستند، با جدیت بیشتری کار خود را ادامه می‌دهند.

5 هنرمند از اصناف مختلف سینمای ایران، آثار ارسالی به پنجمین جشنواره فیلم رضوی را انتخاب و داوری خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم رضوی، این 5 داور که نام همه‌ آنها «رضا» است، 15 فیلم سینمایی، 67 فیلم مستند و 54 فیلم کوتاه داستانی ارسال شده به دبیرخانه جشنواره رضوی را داوری خواهند کرد.

محمدرضا شرف‌الدین (مدیر فرهنگی و تهیه‌کننده سینما)، رضا مقصودی (فیلمنامه‌نویس)، رضا میرکریمی (نویسنده و کارگردان سینما)، محمدرضا سکوت (فیلمبردار) و رضا ایرانمنش (بازیگر سینما) داوران جشنواره فیلم رضوی هستند و به تمامی فیلم‌های سینمایی، مستند و کوتاه راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، حقوق فرهنگی (رایت فرهنگی) پرداخت خواهد شد.

ضمن اینکه به بهترین فیلم سینمایی (تهیه‌کننده)، کارگردانی و فیلمنامه سینمایی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم‌های کوتاه و مستند، تندیس رضوی و جوایز ارزشمندی اهدا می‌شود.

درهمین حال مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) نیز گفت: از رسانه برتر در جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) تجلیل می‌شود. زهرا سروآزاد افزود: باتوجه به برگزاری جشنواره امام رضا(ع) در 30 استان و 20 کشور جهان اطلاع‌رسانی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از رسانه‌ای که در اطلاع‌رسانی این جشنواره و ترویج فرهنگ رضوی بیشترین حجم اطلاع‌رسانی را در 3 حوزه مقاله‌نویسی، گزارش و خبر داشته باشد، تقدیر خواهد شد. هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در دهه کرامت (اول تا 8ذیقعده) برگزار می‌شود.

ازسوی دیگر نامزدهای 2 بخش مسابقه عکس و پوستر هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی معرفی شدند.سیف‌الله صمدیان، ناصر عرفانیان و سیامک زمردی مطلق نامزدهای این دو  بخش را از میان عکس‌ها و طرح‌های راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره معرفی کردند.

این آثار پس از انتخاب از میان 365 قطعه عکس و پوستر با موضوع تئاتر رضوی نامزد دریافت جایزه شده‌اند. آثار راه‌یافته شامل 44 اثر در قالب نمایشگاهی همزمان با برپایی هفتمین جشنواره تئاتر رضوی در تهران در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

کد خبر 92006

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز