گروه شهری: تا 2 سال دیگر تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی تهران به 120 ایستگاه خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی که به مناسبت 7مهر روز آتش‌نشان سخن می‌گفت با اعلام این خبر افزود: تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی تا پایان سال به 94 ایستگاه می‌رسد که همه این ایستگاه‌ها دارای ماشین‌آلات و وسایل پیشرفته‌ای خواهد بود.

محمدرضا حاجی‌بیگی در ادامه اظهار داشت: امیدوارم با تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی به ماشین‌آلات و امکانات پیشرفته زمان حضور آتش‌نشانان در مکان‌های حادثه به استانداردهای روز نزدیک شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به روز آتش‌نشان تصریح کرد: روز 7مهر به مناسبت اطفای حریق پالایشگاه آبادان که در جنگ تحمیلی توسط نیروهای خدوم آتش‌نشان صورت گرفت و منجر به شهیدشدن 18 آتش‌نشان شد روز ملی آتش‌نشان نامیده شده است که براین اساس برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

به گفته وی در صدر برنامه‌های روز آتش‌نشان، حضور کارکنان سازمان آتش‌نشانی در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با امام راحل و همچنین بیعت با مقام معظم رهبری خواهد بود. همچنین حضور بر مزار شهدای آتش‌نشان از دیگر برنامه‌های روز آتش‌نشان است.

حاجی‌بیگی اظهار داشت: مراسم مختلف در ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سطح شهر خواهیم داشت که از آن جمله بازدید مردمی از ایستگاه‌ها و نمایشگاه‌های تعبیه‌شده در آن است.

وی همچنین به جشنی در شب‌های هفتم و هشتم مهرماه با حضور شهردار تهران اشاره و تصریح کرد: در این شب‌ها شهردار تهران به 7 آتش‌نشان برتر نشان شجاعت خواهد داد و همچنین از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان نیز تجلیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران در ادامه افزود: برای ارائه توان و قدرت نیروهای آتش‌نشان، این عزیزان با تجهیزات و امکاناتی که به تازگی خریداری شده، طی مانوری عظیم در جمعه شب در سطح شهر به حرکت درخواهند آمد.

آمادگی برای مقابله با همه‌ حوادث

سازمان آتش‌نشانی تنها وظیفه اطفای حریق و ایمنی نخواهد داشت، بلکه این سازمان آمادگی خود را برای حل معضل شهروندان در تمامی سطوح اعلام کرده است.

به تعبیر حاجی‌بیگی، رویکرد سازمان آتش‌نشانی تهران عوض شده است و کارکنان آن تنها اقدامات مرتبط با اطفای حریق را انجام نخواهند داد، بلکه هر مشکلی که مردم داشته باشند و نتوانند انجام دهند، می‌توانند به آتش‌نشانان کارآزموده محول کنند.

در واقع نیروهای آتش‌نشان علاوه بر ماموریت اطفای حریق قادر خواهند بود تا مشکلات مختلف شهروندان را نیز حل کنند. بنابراین شهروندان می‌توانند طی تماس با شماره 125 از نیروهای متخصص و آموزش‌دیده سازمان آتش‌نشانی کمک بگیرند.

به گفته حاجی‌بیگی، سازمان آتش‌نشانی قصد دارد تا به مرکز فوریت‌های حوادث عمومی شهروندان تبدیل شود و برای این منظور، برنامه‌های کلانی را در 3سطح آماده کرده است؛ احداث ایستگاه‌های جدید، به‌کارگیری دستگاه‌های روزآمد و آموزش نیروهای متخصص.

اولویت سازمان آتش‌نشانی تهران بر ساخت ایستگاه‌های جدید و افزایش آن است. براین اساس تا پایان سال 1390 در تهران باید 120 ایستگاه احداث شود. با این اقدام زمان ماموریت نیروهای این سازمان از 5/5 دقیقه که در حال حاضر است به 4دقیقه در هر ماموریت خواهد رسید.

همچنین استخدام سالانه 500 نفر در سازمان آتش‌نشانی و آموزش آنان برای اقدامات ایمنی و اطفا و امدادرسانی از دیگر اقدامات این سازمان خواهد بود.  مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با بیان مطالب فوق افزود: تا چندی پیش تجهیزات مورد استفاده در سازمان آتش‌نشانی تهران فرسوده و متعلق به 30 سال پیش بود اما با حمایت‌های بی‌دریغ شهردار محترم، توانستیم بسیاری از امکانات مورد نیاز سازمان را خریداری کرده و از امکانات پیشرفته‌ای بهره‌مند شویم.

حاجی‌بیگی ادامه داد: به جرات می‌توان گفت که امکانات سازمان آتش‌نشانی تهران در حال حاضر از بسیاری کشورهای اروپایی بهتر است.وی اظهار داشت: چندی پیش تعداد 120 دستگاه خودروی جدید خریداری شده به ناوگان سازمان آتش‌نشانی افزوده شد و به زودی نیز 120 خودروی جدید به این ناوگان افزوده خواهد شد.

حاجی‌بیگی افزود: با افزوده‌شدن این امکانات به‌طور قطع می‌توان گفت که سازمان آتش‌نشانی تهران تا 20 سال آینده نیاز به تجهیزات جدیدی نخواهد داشت.

کد خبر 91520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز