پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

کیکاووس زیاری: «هیچ» قصه یک خانواده و مسائل و مشکلات آن‌ها را مطرح می‌کند

عبدالرضا کاهانی کارگردان فیلم با گفتن این مطلب به دوچرخه، می‌گوید قرار نیست تا زمان نمایش عمومی فیلم قصه آن لو برود.

با این حال، او در ادامه این‌طور توضیح می‌دهد: «یک خانواده شلوغ محور اصلی قصه فیلم است. ما در قصه یک پدر و مادر داریم که با سه فرزند هفت تا دوازده ساله خود زندگی می‌کنند. در طول فیلم، قصه این پدر و مادر و مسائل و مشکلات آن‌ها مطرح می‌شود. به صورت طبیعی، بخشی از قصه فیلم هم اختصاص به فرزندان خانواده دارد. اما این فیلم، یک کار کودک و نوجوان نیست.  آنها هم دارند در این خانه زندگی می‌کنند و مثل بقیه اعضای خانواده درگیر مسائل و مشکلات آن هستند.»

پانته آ بهرام در صحنه ای از فیلم / عکس‌ها: سینا خاکساری

کاهانی قبل از این فیلم‌های «آدم‌ها»، «آن‌جا» و «بیست» را ساخته و می گوید «هیچ» فیلم تلخی است.

«هیچ» را کاهانی بر اساس فیلم‌نامه‌ای از خودش و حسین مهکام می‌سازد. تابه‌حال حدود 50درصد از صحنه‌های فیلم توسط مسعود سلامتی در تهران فیلم‌برداری شده است. نقش پدر و مادر خانواده را مهدی هاشمی و نیره فراهانی بازی می‌کنند. مرضیه برومند فیلم‌ساز سرشناس سینمای کودک و نوجوان هم پس از مدت‌ها دوری از دنیای بازیگری، با هیچ دوباره جلوی دوربین ظاهر شده است. او نقش عمه پدر خانواده را بازی می‌کند و  کاهانی عقیده دارد برومند نقش متفاوتی در فیلم دارد.

مهدی هاشمی، پدرخانواده

بقیه بازیگران فیلم عبارت‌اند از: باران کوثری، صابر ابر، پانته‌آ بهرام، احمد مهرانفر،  نگار جواهریان و مهران احمدی. یکی از مشخصه‌های مهم «هیچ» این است که تمام بازیگران فیلم در تمام صحنه‌های آن حضور دارند.

به گفته کاهانی: «تعداد شخصیت‌های "هیچ" بیشتر از تعداد آدم‌های فیلم "بیست" است. تمام این شخصیت‌ها در قصه فیلم نقشی یکسان دارند و به همین خاطر، تماشاچی همه آن‌ها را در طول فیلم و در تمام صحنه‌ها می‌بیند. حساب کنید که در هر صحنه‌ نُه تا آدم را در جلوی دوربین داریم. به همین دلیل می‌گویم که "هیچ" فیلم سختی است.» 

کد خبر 91500

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز