همشهری آنلاین: آقای احمدی نژاد رئیس جمهور که به منظور شرکت در اجلاس شصت و چهارم مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود پس از بازگشت در فرودگاه مهرآباد تهران دستاوردهای سفر را بسیار خوب ارزیابی و ا علام کرد:‌ هیات جمهوری اسلامی ایران به اهداف خود در این سفر دست یافت.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، رئیس جمهور با اشاره به 27 برنامه دیدار با مقامات کشورها به جز دیدارهای فرعی در برخی جلسات در طول سه روز سفر به نیویورک گفت:در این سفر 3 اتفاق مهم روی داد که یکی از آن‌ها برنامه دولت آمریکا و اوباما بود.

رئیس جمهور افزود: 4 سال بود که به طور مشخص در مجمع عمومی سازمان ملل مواضع کلی را اعلام می‌کردیم و تاکید داشتیم که شرایط موجود جهان به ضرر بشریت است و باید حتما تغییر کند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه در تمام سخنرانی‌های سران و مقامات کشورها بر نارضایتی از وضع موجود تاکید می‌شد و به وضوح نشان می‌داد این حقیقت تثبیت شده است که باید وضع جهان اصلاح شود و ذهنیت مشترکی در جهان مبنی بر ایجاد تغییر اساسی به وجود آمده است.

وی تاکید کرد: در گذشته چنین اجماعی دیده نمی‌شد و ما پیش بینی می‌کردیم که همه کشورها به این نقطه نظر مشترک رسیده باشند و امیدها برای تحقق تغییرات اساسی بیشتر شده است.

احمدی نژاد افزود: ما در این سفر سعی کردیم مبانی و فلسفه و اهداف و روش‌های تغییر در ساختار سازمان ملل و اصلاح امور جهان را در مجمع عمومی مطرح و توضیح دهیم و هیات همراه ما نیز همین خطوط را دنبال می‌کرد.

رئیس جمهور گفت: ماموریت دوم ما شکستن طراحی‌های تبلیغاتی ناصحیح و ناجوانمردانه علیه ملت ایران بود که قدرت‌های سلطه گر با جهت گیری‌های خاصی تلاش می‌کردند فضای نامطلوبی علیه ملت ایران راه بیاندازند و ملت ایران را پس از انتخاب باشکوه 22 خرداد در موضع ضعف قرار دهند و اینگونه القا کنند که شرایط ایران پس از انتخابات بی ثبات شده و مردم دلسرد شده‌اند و از آرمان‌های انقلاب اسلامی دست کشیده‌اند.

احمدی نژاد بااشاره به گفتگو و دیدارش با نمایندگان رسانه‌های مهم و گوناگون جهان به ویژه رسانه‌های آمریکایی گفت: ما به سوالات کلیشه‌ای و طراحی شده از یک مرکز پاسخ‌های بسیار دقیق دادیم و درباره شرایط پس از انتخابات تاکید کردیم ملت ایران امروز به مراتب متحدتر از 5 سال گذشته و آگاه تر و هوشمندتر و برای ایجاد تحول اساسی مصمم‌تر است.

رئیس جمهور با اشاره به توطئه‌های طراحی شده تبلیغاتی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: پس از اعلام حرکت جدید ایران در زمینه هسته‌ای آن‌ها برای ملت ایران دست گرفتند اما متوجه شدند که نتیجه معکوس داده است و احساس می کنیم به شدت پشیمان شده‌اند .

احمدی نژاد آن‌ها سعی داشتند با این طراحی‌های رسانه‌ای و هجوم تبلیغاتی به هیات ایرانی و فعالیت‌های هسته‌ای ایران فضای عمومی را علیه ملت ایران سازماندهی کنند اما در این سفر اعضاء هیات با هوشمندی و مدیریت توانستند اوضاع را مدیریت کنند و شرایط به گونه‌ای شد که می‌توان گفت نسبت به 4 سال قبل موضع جمهوری اسلامی ایران در نزد افکار عمومی در وضع بالاتری قرار گرفت و ضربه قاطعی بر سیاست‌های استکبار وارد شد.

وی افزود: اتفاق دیگری که افتاد که حاصل ایستادگی ملت ایران است مواضع آقای اوباما است که در نطق در مجمع عمومی سازمان ملل به طور مشخص اعتراف کرد که دولتمردان آمریکایی در گذشته بسیار بد عمل کرده‌اند که اعترافات آقای اوباما یک اتفاق تاریخی است که پذیرفت دولت‌های پیشین آمریکا زورگو و سلطه طلب بوده و قانون را رعایت نکرده و با معیارهای چندگانه عمل کرده‌اند که البته از نظر من این موضع گیری برای احیاء وجه دولت آمریکا ضرورت داشت.

رئیس جمهور تصریح کرد: موضوع مهم تر اینکه آقای اوباما تعهدات بسیار سنگینی در صحن سازمان ملل داد و متعهد شد که رفتارهای ناپسند دولت پیشین آمریکا تکرار نشود و به حقوق ملت‌ها احترام گذاشته شده و از قانون تبعیت کنند و سلیقه خود را به دیگران تحمیل نسازند.

وی در عین حال تصریح کرد:‌ نمی‌دانیم چقدر آقای اوباما در زمینه تغییرات مصمم است و می‌تواند اجرا کند اما نفس اینکه در بالاترین مجمع جهانی این موضوع ثبت شد که دولت آمریکا به همه خطاهای گذشته و انتقاداتی که ملت ایران در سی سال اخیر داشته است به صراحت اعتراف کرد و البته ما کمک می‌کنیم که آن‌ها اصلاح و تغییر را عملی سازند، اما شرط آن این است که صادق باشند و اراده لازم را داشته باشند که اگر این اراده موجود نباشد و بخواهند رفتارهای بوش را با ادبیات جدید مطرح سازند، سرنوشت بدتر از بوش در انتظارشان خواهد بود چرا که ملت‌ها دیگر طعم آزادی و عدالت و خودباوری را چشیده و بازگشت به گذشت محال است.

رئیس جمهور تصریح کرد: در مجمع عمومی سازمان ملل دیدیم که دولت‌ها به صراحت از سیاست‌های آمریکا و ناکارآمدی آن‌ها انتقاد می‌کنند و ما اعلام کردیم که اگر می‌خواهند وجه دولت آمریکا در نزد جهانیان اصلاح شود باید حقوق ملت‌ها را رعایت کنند.

احمدی نژاد تاکیدکرد: با توجه به فشردگی برنامه‌ها بخش وسیعی از کارهای من در این سفر روی رسانه‌ها متمرکز بود که به فضل الهی سفر بسیار خوبی بود.

در مراسم استقبال از رئیس جمهور علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، رحیمی معاون اول رئیس جمهور، شماری از اعضاء دولت و نمایندگان مجلس حضور داشتند.

همچنین گروهی از جوانان در قالب استقبال مردمی از رئیس جمهور با حضور در محل پایون جمهوری از دکتر احمدی نژاد به گرمی استقبال کردند و با سردادن شعارهایی از تلاش‌های رئیس جمهور در جهت دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ملت ایران قدردانی کردند.

رئیس جمهور نیز در سخنان کوتاهی با تشریح فعالیت‌های هیات ایرانی در سازمان ملل گفت: به فضل الهی طراحی‌های جبهه استکبار برای مخدوش کردن دستاوردهای بزرگ انتخابات 22 خرداد و همچنین جلوگیری از ایفای نقش تعیین کننده ملت ایران در تحولات جهانی با شکست مواجه شد.

کد خبر 91309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز