همشهری آنلاین: آقای احمدی نژاد در نخستین روز از هفته دفاع مقدس در مراسم رژه نیروهای مسلح در جوار مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: هفته دفاع مقدس را به ملت بزرگ و تمدن ساز ایران، نیروهای مسلح قهرمان، ارتش، سپاه، بسیج، عشایر و نیروهای انتظامی صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس جمهوری افزود: یاد و خاطره امام راحل و شهدای عزیز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی می‌دارم.

احمدی نژاد گفت: بدون تردید دفاع مقدس گر چه همراه با تلخی‌ها، مرارت‌ها و از دست دادن بهترین فرزندان ملت بود اما تجدید حیات افتخار آفرین برای ملت ما و گشایش راه جدیدی به سوی نجات و روشنایی در برابر بشریت بود.[جنگ تحمیلی عراق علیه ایران]

رئیس جمهوری افزود: دوران دفاع مقدس ملت ایران تجلی سنت‌های الهی و ارزش‌های والای انسانی بود.

احمدی نژاد گفت: دفاع مقدس جلوه‌ای از حضور یکپارچه ملتی مؤمن و موحد بود که برای دفاع از حق و سرزمین و فرهنگ خود به پا خواست.

رئیس جمهور افزود: دفاع مقدس در حقیقت بازیابی هویت ایمانی و آرمانی ملت ایران بود.

احمدی نژاد گفت: فشارهای سنگین جبهه استکبار و مقاومت جانانه ملت ایران بستری شد تا هویت حقیقی این ملت که سرشار از شجاعت، وفاداری، ایثارگری و عشق به آرمان‌های الهی است احیا شود و در خدمت کمال و پیشرفت ایران قرار بگیرد.

رئیس جمهور افزود: دفاع مقدس ما تحقق وعده الهی بود که فرمود «ان تنصرالله ینصرکم».

احمدی نژاد گفت: ملت ایران در دفاع مقدس نشان داد که اگر برای خدا و در راه خدا قــیام کنیم و بایستیم نزول یاری خدا حتمی و این درس بزرگی برای بشر امروز و ملتهای مظلوم و در بند است.

رئیس جمهور افزود: دفاع مقدس ما مصداقی از تجلی عزت ملتی مؤمن است.

دفاع مقدس تجلی عزت ملت ایران

رئیس جمهور گفت: دفاع مقدس تجلی و قوام عزت ملت ایران بود.

احمدی نژاد در ادامه اظهارات خود در مراسم رژه نیروهای مسلح در آغاز هفته دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس ما مصادقی از تجلی ملتی مومن است.

رئیس جمهور، عزیز زندگی کردن را آرمان همه انسان‌ها و ملت‌ها دانست و اضافه کرد: چشیدن طعم عزت آنچنان گوارا و ارزشمند است که آزادگان جهان حاضرند جان و مال و هستی خود را در راه آن فدا کنند.

احمدی نژاد گفت: دفاع مقدس تجلی کلام الهی بود که فرمود: "و لله العزه و لرسوله و للمومنین" و دفاع مقدس نمادی از ذلت شیطانیان، خودپرستان و دنیاپرستان بود، کسانی که با ظلم، تجاوز و تعدی به حقوق ملت‌ها و دیگران جیب‌های گشاد خود را پر می‌کنند.

رئیس جمهور دفاع مقدس را نمادی از مظلومیت ملت ایران دانست و افزود: فاسدترین عنصر سیاسی منطقه ما یعنی صدام که همه زندگی اش سرشار از جنایت و آدم کشی بود با تشویق چند دولت و قدرت بزرگ، حمایت و تجهیز آن‌ها و به امید سد کردن راه انقلاب اسلامی به سرزمین مقدس ما حمله کرد.

وی افزود: زشت ترین شیوه‌ها و ناجوانمردانه ترین روش‌های تبلیغی و نظامی علیه ملت ما به کار گرفته، شهرهای ما بمباران و از سلاح شیمیایی علیه ما استفاده شد.

رئیس جمهور اضافه کرد: بدترین و غیرقانونی ترین رفتار با آزادگان در بند ما اعمال شد اما همزمان بوق‌های تبلیغاتی استکبار ملت ما را متجاوز و ضد حقوق بشر معرفی می‌کردند و برای جنایات صدام هورا می‌کشیدند.

احمدی نژاد گفت: مظلومیت ما تا آنجاست کسانی که روزی صدام را تجهیز و علیه ما به تهاجم وادار کردند و زمانی که او در خاک ما بود فشار می‌آوردند آتش بس اعلام و مواضع اشغالی دشمن را تثبیت کنند؛ همزمان ملت ما را به تجاوز متهم می‌کردند.

رئیس جمهور گفت: اما همین قدرت‌ها روزی دیگر برای منافع خود و به ظاهر برای دفع شر صدام به عراق حمله کردند و جنایاتی مرتکب شدند که روی صدام را سفید کردند.

دفاع مقدس، ایران را بیمه کرد

رییس جمهور در ادامه سخنرانی خود در مراسم رژه نیروهای مسلح در آغاز هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس نماد مظلومیت ملت پاک، آزاد و آزاده و نمادی از ستمگری ستمگران بود.

احمدی نژاد با بیان این که مظلومیت ملت ما پرده از چهره کریه استکبار جهانی درید، اضافه کرد: مستکبرانی که در یک دست شمشیر و سلاح به قلع و قمع آزادیخواهان و عدالت طلبان دنیا می پردازند و در دست دیگر بلندگوهای تبلیغاتی شیطانی را با شعار دفاع از حقوق بشر، آزادی و دموکراسی به کار می‌گیرند.

رئیس جمهور گفت: دفاع مقدس ما نمادی از شجاعت و ایثار یک ملت بزرگ است؛ ملتی که دست خالی با نثار تن و جان خود در برابر همه سلاح‌ها، تانک‌ها و توپ‌ها ایستاد.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس غلبه ایمان و سینه‌های ایمانی بر سلاح و دل‌های کینه ورز شیطانی بود.

رئیس جمهور گفت: دفاع مقدس ما نمادی از کینه ورزی بی پایان مستکبران علیه ملت‌ها بود.

وی افزود: دفاع مقدس برای ملت ما و همه ملت ها سراسر درس است اگرچه این جنگ تلخ بود اما میوه‌های آن شیرین است.

احمدی نژاد اضافه کرد: مجاهدت‌های فرزندان این ملت در دفاع مقدس، ایران و اندیشه‌های انقلاب اسلامی را بیمه کرد.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس صف بندی جدیدی از سیاست و فرهنگ را در جهان شکل داد.

رئیس جمهور گفت: دفاع مقدس صف موحدان، پاکدلان، خداپرستان مومن و عاشقان ارزش‌های انسانی در برابر صف شیطان پرستان و دنیا طلبان و آدم کشان حرفه ای بود.

وی افزود: دفاع مقدس ایران را بیمه کرد، هیچ قدرتی جرات نخواهد کرد که در ذهن خود اندیشه تجاوز به سرزمین نور، ایران عزیز و به منافع ملت بزرگ را در سر بپروراند.

کد خبر 90946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز