دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

گروه سیاسی: نیروهای مسلح کشور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و در مراسم رژه 31شهریور آخرین و مدرن‌ترین تجهیزات نظامی خود را به نمایش می‌گذارند.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آخرین تجهیزات و ادوات ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که طی سال گذشته توسط متخصصان وزارت دفاع طراحی، تولید و در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفته، در رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که قرار است همزمان با نخستین روز هفته دفاع مقدس، در کنار مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شود، به نمایش درمی‌آید.

این تجهیزات و ادوات که عمدتا در اختیار ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته، انواع هواپیمای جنگنده، بالگرد، هواپیمای بدون سرنشین، موشک‌های زمین به زمین، هوا به زمین، سطح به سطح، خودروهای زرهی و تاکتیکی، شناورهای سطحی و زیرسطحی، تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی، سلاح‌های انفرادی سبک و نیمه‌سبک، انواع توپ و خمپاره‌انداز، سیستم‌های پدافند هوایی و تجهیزات و ادوات مهندسی و پشتیبانی را شامل می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری رژه نیز در گفت‌وگو با فارس از نمایش مدرن‌ترین پدافند زمین به هوای ایران در مراسم امروز خبر داد. ذبیح‌الله نامور  با اشاره به  شرکت 65گروهان پیاده به‌عنوان یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در این رژه یادآور شد: امسال نیز نگاه و هدف اصلی رژه، معرفی دستاوردهای بومی نیروهای مسلح است.

مراسم رژه روز سه‌شنبه از ساعت 8 صبح در ضلع شمالی حرم مطهر امام (ره) آغاز می‌شود.

کد خبر 90906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز