یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردان سیگاری میانسال با کلسترول و فشار خون بالا، به طور میانگین یک دهه زودتر از همسالان‌شان بدون این عادات خطرساز برای بیماری قلبی می‌میرند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه بسیاری از بررسی‌ها نشان داده‌اند که سیگارنکشیدن،خوردن غذای سالم و ورزش کردن می‌تواند میزان بیماری قلبی را کاهش دهد.

 اما تعداد کمی از تحقیقات قضیه را از آن سو مورد بررسی قرار داده‌اند: تا چه حدی متوسط طول عمر در نتیجه داشتن این عوامل خطرساز برای بیماری قلبی کاهش می‌یابد؟

 پژوهشگران دانشگاه آکسفورد برای دریافتن این موضوع، داده‌های به دست آمده از 19000 کارمند کشوری را د راواخر دهه 1960 هنگامی که این افراد 40 تا 69 سال داشتند،‌ مورد بررسی قرار دادند.

 شرکت‌کنندگان اطلاعات مشروحی درباره سابقه پزشکی، سبک زندگی و عادات زندگی آنها ارائه داده بودند،‌و پزشکان وزن بدن، فشار خون، کارکرد ریه، میزان کلسترول و قند خون آنها را ثبت کرده بودند.

 بیش از 7000 نفر از این افراد در بررسی دوباره در سال 1997، 28 سال بعد از معاینه اولیه زنده مانده بودند.

این بررسی که نتایج آن در "جورنال پزشکی بریتانیا" (BMJ) منتشر شده است، نشان داد که مردانی که سه عامل خطرساز بیماری قلبی در آغاز داشتند، دو تا سه بار با احتمال بیشتر به علت مشکلات مربوط به قلب نسبت به مردانی که عاری از هر سه این عوامل خطرساز بودند،‌ درگذشته بودند.

 این بررسی نشان داد که به طور میانگین طول عمر این افراد به اندازه یک دهه کوتاه شده است.

کد خبر 90790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز