جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و ابتدایی اعلام کرد: نمره از 100 درصد پایه‌های اول ابتدایی کشور در سال تحصیلی 89-88 حذف شد.

علی رضا رحیمی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به روند اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مقطع ابتدایی عنوان کرد: در سال تحصیلی 89 ـ 88، نمره کمی از کارنامه 100 درصد دانش‌آموزان پایه‌های اول ابتدایی حذف می‌شود و در پایان هر نیم ترم تحصیلی، این دانش‌آموزان به جای کارنامه معمولی با نمره‌های صفر تا 20، کارنامه کیفی دریافت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و ابتدایی ادامه داد: علاوه بر پایه‌های اول ابتدایی، در سال تحصیلی جدید، حدود 40 درصد پایه‌های دوم ابتدایی در سطح کشور نیز تحت پوشش ارزشیابی توصیفی قرار می‌گیرند و به دانش‌آموزان آنها کارنامه کیفی ارائه می شود.

وی یادآور شد: در سال تحصیلی گذشته، 50 درصد از کلاس‌های پایه اول ابتدایی یعنی مجموعا 439 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در قالب 20 هزار و 464 کلاس اول ابتدایی تحت پوشش ارزشیابی توصیفی قرار گرفته‌ بودند که با توجه به تاثیر ارزشیابی توصیفی در کاهش استرس دانش‌آموزان نسبت به دریافت نمره و به تبع آن کاهش بسیاری از آسیب‌های آموزشی در پایه مهم اول ابتدایی از جمله افت تحصیلی، این طرح در سال تحصیلی پیش رو در سطح تمامی مدارس ابتدایی برای پوشش 100 درصدی کلاس اولی ها گسترده شده است.

رحیمی همچنین با بیان این که 16 هزار و 874 معلم در اجرای طرح ارزشیابی توصیفی نقش دارند، به اعتبارات اجرای این طرح نیز اشاره کرد و به خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: تنها 300 میلیون تومان صرف تشکیل کلاس‌های ضمن خدمت معلمان در قالب این طرح شده است و البته استان‌ها نیز در این زمینه اعتباراتی در اختیار داشته‌اند.

این مقام مسئول وزارت آموزش و پرورش در ادامه پوشش تحصیل در دوره ابتدایی را 99 درصد خواند و

در عین حال، با اشاره به این که وجود مناطق دوزبانه و کمبود کلاس‌های پیش‌دبستانی از علل افت تحصیلی در دوره ابتدایی است، تاکید کرد: توسعه ارزشیابی توصیفی به پایه‌های مختلف ابتدایی در کاهش افت تحصیلی این دوره بسیار موثر خواهد بود.

کد خبر 90718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز