همشهری آنلاین: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد: در صورت تصویب نهایی در نهادهای ذیربط، دوره ابتدایی کشور، شش ساله و دوره پیش‌دبستانی، جایگزین پیش‌دانشگاهی می‌شود

مهندس مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون طرح در دست پیگیری شش ساله شدن دوره ابتدایی و حذف دوره پیش‌دانشگاهی و جایگزین شدن دوره پیش‌دبستانی با آن که به نوعی، بزرگ‌ترین تغییر در ساختار آموزش عمومی و مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش و حتی طرحی‌ جامع‌تر از روی کار آمدن نظام جدید تحصیلی در متوسطه محسوب می‌شود، توضیح داد: اسنادی تحولی در وزارت آموزش و پرورش در دست بررسی، تدوین و تصویب است که اگر به تصویب برسد، لازم الاجرا خواهد بود.

وی افزود: یکی از بحث‌های شاخص در این زمینه و پیشنهادات قاطعی که در این راستا مطرح شده، این است که دوره «دبستان» و «دبیرستان»، هر دو شش ساله شوند و فرایند موجود در ساختار مقاطع تحصیلی تغییر کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این طرح اگر در مراجع ذیربط چون شوراهای عالی آموزش و پرورش و انقلاب فرهنگی و مجلس به تصویب برسد، لازم‌الاجراست.

وی در عین حال تاکید کرد که اجرایی شدن این طرح قطعا نیازمند تصویب نهایی در مراجع مذکور است و جامعه نباید منتظر اجرای قطعی این طرح بدون تصویب نهایی آن برسد.

نویدادهم یادآور شد: اسناد مورد نیاز در این زمینه به مراجع مربوطه برای تصویب ارجاع شده و هم اکنون منتظر بررسی و در صورت امکان تصویب است.

کد خبر 91459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز