شنبه ۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل سنجش آموزش و پرورش با اعلام جزییات آخرین تغییرات پیشنهادی وزارتخانه متبوع به کمیته قانون حذف کنکور برای آزمون 90 - 89 ورودی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، خبر داد

در این طرح پیشنهاد شده است که نمرات پنج درس دوره نظری و پیش‌دانشگاهی در کنکور سال آینده لحاظ شود.

حسین ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این که پیشنهادات آموزش و پرورش در مورد ورود دروس جدید به کنکور 89 به کمیته قانون حذف کنکور پیشنهاد شده است، افزود: چهار درس از میان دروس مذکور (دو درس تخصصی و دو درس عمومی) از بین رشته‌های پیش‌دانشگاهی تجربی، ریاضی و علوم و معارف اسلامی انتخاب شده‌اند و یک درس نیز، درس ریاضی سوم نظری علوم انسانی است که به کارگروه پیشنهاد شده است.

وی افزود: الان زمانی است که این پیشنهادات در صورت تصویب، باید ابلاغ شود تا دانش‌آموزان برای مطالعه دروس آمادگی داشته باشند.

مدیرکل سنجش آموزش و پرورش ادامه داد: البته با توجه به تغییر وزرای آموزش و پرورش و علوم، تصویب نهایی پیشنهادات جدید در کارگروه حذف کنکور با تاخیر مواجه شده است.
وی با بیان این که حدود دو ماه پیش این نامه‌ها با امضای وزیر آموزش و پرورش وقت به دبیرخانه این کارگروه مذکور یعنی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری فرستاده شده است، بیان کرد: این کارگروه باید در این زمینه تشکیل جلسه دهد و موارد مذکور را برای ابلاغ به تصویب برساند.

این مقام مسوول وزارت آموزش و پرورش همچنین با یادآوری این که در سال آینده نیز مشابه سال‌های قبل، فعلا تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان همان 15 درصد لحاظ شده است، افزود: همچنین در دوره متوسطه کنکور سال آینده نیز مثل قبل، نمرات 10 درس از دروس تخصصی و عمومی رشته‌های ریاضی، تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی سال سوم دبیرستان که امتحانات آن‌ها به صورت نهایی برگزار می‌شود، در سوابق تحصیلی کنکور تاثیر داده می‌شود.

کد خبر 91219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز