جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

گروه اجتماعی: جشن شکوفه‌ها برای حدود یک‌میلیون و 200هزار کلاس اولی، 31 شهریور در مدارس ابتدایی سراسر کشور با حضور دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی، اولیای آنها، مربیان و معلمان مدارس در محیطی شاد برگزار خواهد شد.

در سال تحصیلی جاری و در دوره ابتدایی بیش از 5 میلیون و 600 هزار دانش‌آموز به مدرسه می‌روند.  در عین حال رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مدیران مدارس باید تا 20 شهریور برنامه درسی هفتگی کلاسی را به اولیای دانش‌آموزان ارائه دهند.

زکریا یازرلو در گردهمایی مدیران واحدهای آموزشی ادامه داد: بازگشایی شکوهمند مدارس از دستور کارهای آنی آموزش و پرورش است و این سازمان از برنامه‌ها و نظریه‌های معلمان و مدیران برای رسیدن به اهداف متعالی استفاده خواهد کرد.

سال تحصیلی جدید در حالی آغاز می‌شود که قرار است اجرای طرح حذف نمره برای تمامی دانش‌آموزان اول و دوم ابتدایی استان تهران اجرایی شود.

به گفته معاون آموزش و نوآوری سازمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سال گذشته در 30درصد مدارس طرح حذف نمره برای دانش‌آموزان کلاس اول و دوم ابتدایی شهرستان‌های استان تهران اجرا شد که امسال برای تمامی این پایه‌ها اجرا می‌شود.

حمیدرضا مشهدی عباسی در گفت‌و‌گو با فارس علاوه بر این، به طرح «یادآور1» برای دانش‌آموزانی که از راهنمایی وارد دبیرستان می‌شوند، اشاره کرد و اذعان داشت: درس‌ها برای آنها یادآوری شده و بعد از مدتی آزمونی از این دروس در اواسط مهر از دانش‌آموزان گرفته می‌شود که کارنامه هم برای آنها صادر می‌شود.

وی در ادامه در مورد مرمت و بازسازی مدارس، آبخوری‌ها، سرویس بهداشتی و کلاس‌ها و تجهیزات داخل کلاس‌ها گفت: این موارد باید در اولویت سازمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران قرار گیرد.

یکسان‌سازی‌ محتوای آموزشی کودکان زیر3 سال در مهدهای کودک

همزمان علی شاکری، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از آموزش منطقه‌ای یکسان‌سازی‌ محتوای آموزشی برای کودکان صفر تا 3سال مهدهای کودک 29 استان کشور خبر داد.

براساس اعلام سازمان بهزیستی در حال حاضر این طرح فقط در استان تهران آن هم به‌دلیل تعداد زیاد مهدهای کودک و شرایط خاص آن اجرایی نشده که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است در مهرماه عملیاتی شود.

کارشناسان معتقدند با توجه به اینکه مراقبت از کودکان در دوران خردسالی اهمیت زیادی دارد به همین دلیل با درنظر گرفتن سلامت اجتماعی کودک مخصوصا کودکان زیر 3سال، هر چه مدیران و مربیان مهدها از افراد مطلع و با توانایی بالا باشند می‌توانند شرایط رشد بهتر و محیط غنی تری را برای کودکان فراهم کنند.

این مسئول در سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه رویکردی که در تدوین این برنامه مورد توجه قرار گرفت تحولی بودن و رشدنگری آن بود، گفت: تمامی ابعاد رشدی کودک از منظر روانشناختی اجتماعی، عاطفی، جسمی، زبانی و کلامی در آن در نظر گرفته شده است و بر این اساس، کتابچه‌هایی تهیه شده که مهرماه در اختیار مهدهای کودک قرار می‌گیرد.

کد خبر 89491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز