چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: اظهارات متناقض مسئولان وزارت آموزش و پرورش همچنان ادامه دارد و آنها نمی‌دانند که سرانه هر دانش‌آموز چه مبلغی است.

سرپرست و یکی از معاونان وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند 18 هزار تومان ولی رئیس آموزش و پرورش شهر تهران گفته 28 هزار تومان.اینکه سرانه سال تحصیلی گذشته چه مبلغی بوده، آیا سرانه امسال واریز شده یا نه از مواردی است که بین مسئولان وزارت بدون وزیر آموزش و پرورش، اختلاف نظر وجود دارد.

پرده اول، 24 تیر‌ماه

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم تیر‌ماه در حاشیه جلسه هیات دولت به ایرنا گفت: «با افزایش سهم سرانه مدارس، این سرانه در فصل تابستان پرداخت شده‌است و مدارس مشکلی در مسائل مالی نخواهند داشت.» علیرضا علی‌احمدی تاکید کرد: بیشتر مشکلات مالی مدارس و به‌ویژه دریافت شهریه از دانش‌آموزان به‌دلیل تاخیر در پرداخت سرانه مدارس است.

پرده دوم، 18 شهریور‌ماه

عباس رهی، معاون آموزش و نوآوری به واحد مرکزی خبر اعلام می‌کند که سرانه‌های مدارس امسال از 7 هزار تومان به 18 هزار تومان برای هر دانش‌آموز افزایش یافته است، اما این افزایش مشکل مدارس را حل نمی‌کند بلکه باید این سرانه‌ها بموقع به حساب آنها واریز شود.

پرده سوم، 23 شهریور‌ماه

رئیس آموزش و پرورش شهر تهران به مهر اعلام کرد: سرانه دانش‌آموزان امسال 28 هزار تومان است و امسال این سرانه را قبل از سال تحصیلی به حساب مدارس واریز کرده‌ایم. زکریا یازر‌لو گفته که هم‌اکنون به ازای هر دانش‌آموز 10 هزار تومان به حساب مدارس واریز شده‌است.

فروردین ماه نیز 18 هزار تومان اختصاص یافته بود که جمعا 28 هزار تومان واریز شده‌است. سرانه دانش‌آموزی در سال گذشته 18 هزار و 100 تومان به ازای هر دانش‌آموز بود که امیدواریم امسال افزایش یابد.

پرده چهارم، 24 شهریور

روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از سرپرست این وزارتخانه اعلام کرده که «سرانه دانش‌آموزی امسال 18 هزار تومان است که در 3 نوبت مستقیما به حساب مدارس واریز می‌شود.» به گفته رمضان محسن‌پور، سرانه مدارس در سال‌ گذشته برای هر دانش‌آموز 5 هزار تومان بود که امسال به 18 هزار تومان افزایش یافته است.

واحد مرکزی خبر نیز به نقل از سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که سرانه دانش‌آموزی از 15 شهریور به حساب مدارس واریز شده‌است تا مدارس مشکلی برای شروع سال تحصیلی نداشته باشند.

در کنار این اظهارات باید سخنان معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش را نیز اضافه کرد که در گفت‌وگو با ایسنا از اختصاص 18 هزار تومان سرانه پرورشی به ازای هر دانش‌آموز در کشور خبر داده‌ است.

کد خبر 90664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز