سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری از وزارت نفت خواست شرایطی فراهم کند تا به خرید بنزین خارجی نیاز نباشد.

وی گفت: کاری کنید که هفته دیگر وزیر نفت یا روابط عمومی نفت به کسانی که ما را تهدید به تحریم بنزین می‌کنند بگویند که تو را به خدا ما را تحریم کنید.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری که در مراسم تودیع نوذری وزیر سابق و معارفه میرکاظمی وزیر جدید نفت در نهاد ریاست‌جمهوری سخنرانی می‌کرد، با تاکید براینکه در 30 سال گذشته دشمن برای صنعت نفت ما خط و نشان کشید و نیروهای انقلابی زدند توی دهنشان، گفت: می‌خواهم که وزارت نفت کاری کند تا خودمان خواهان تحریم بنزین شویم.

احمدی‌نژاد گفت: کاری کنید این امر ممکن شود. پالایشگاه‌ها را دستکاری کنید، این 20 میلیون لیتر را به مردم بدهیم تا چشمشان مدام به دست اینها نباشد. دولت هم اگر لازم است کمک می‌کند که این کار اجرایی شود.

به گزارش ایلنا او گفت: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها پایه اساسی اقتصاد کشور است. اگر این طرح را اجرا کنیم وزارت نفت دیگر اینقدر برای تامین منابع خودش ضجه نمی‌زند؛ مصرف بنزین کاهش می‌یابد و مشکلات عمده‌ای حل می‌شود. وی ابراز امیدواری کرد که مجلس عنایتی کند و این لایحه رای بیاورد.

او به اصلاح ساختار وزارت نفت اشاره کرد و گفت: این همه شرکت، وزارت نفت را لخت می‌کند. این پتروشیمی باید از نفت مستقل شود. تردید نکنید این همه شرکت، هزینه‌های بالاسری را افزایش می‌دهد.

134 شرکت تحرک سیستم را محدود می‌کند. باید در این زمینه تدبیری بیندیشیم و این کار شدنی است. وی ابراز امیدواری کرد که اضافه شدن مسعود میرکاظمی به صنعت نفت کشور نقطه آغاز و شکوفایی جدیدی برای این صنعت باشد.

علی‌آبادی نمی‌آید

مسعود میرکاظمی، وزیر نفت در این مراسم با اعلام اینکه انتخاب معاونان‌ جدید براساس شایسته‌سالاری انجام می‌شود، گفت: محمد علی آبادی به وزارت نفت نمی‌آید. به گزارش مهر، میرکاظمی درمورد گران بودن قیمت بنزین وارداتی احتمالی از ونزوئلا گفت: قیمت بنزین وارداتی از ونزوئلا گران‌تر از بازار نخواهد بود و در حال نهایی کردن قیمت واردات بنزین از ونزوئلا هستیم.

توصیه‌های وزیر سابق

نظام هماهنگ پرداخت در نفت قابلیت اجرایی ندارد. این شاید مهم‌ترین توصیه غلامحسین نوذری، وزیر سابق نفت بود. به گزارش ایسنا، وی در مراسم تودیع خود استدلال کرد صنعت نفت باید با رقیبان بین‌المللی و منطقه‌ای مقایسه شود.

وی احداث پالایشگاه خلیج‌فارس را از اولویت‌های مهم اعلام کرد و گفت: پارس‌جنوبی همیشه مورد توجه صنعت نفت بوده و باید کار ویژه‌ای در این زمینه انجام شود تا هرچه سریع‌تر قراردادها را اجرایی کنیم. او با اشاره به اولویت‌های بعدی طرح‌های در حال توسعه تصریح کرد: سقف تولید نفت‌ خام حتی یک بشکه هم نباید کم شود.

کد خبر 90593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز