سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: در 4ماه اول امسال، مصرف بنزین در کشور نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 1/4درصد کاهش پیدا کرده است

براساس آمار شرکت پخش فراورده‌های نفتی، در 124 روز ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه، به‌طور متوسط روزانه 6/65میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است.

مصرف متوسط 4ماه نخست سال گذشته 4/68میلیون لیتر بود که در سال‌جاری 1/4درصد کاهش یافته است.

مصرف بنزین در تیرماه امسال هم نسبت به تیرماه سال قبل کاهش 4/2درصدی نشان می‌دهد. در تیرماه سال قبل به‌طور متوسط 8/70میلیون لیتر بنزین در روز مصرف شده بود که در سال‌جاری به 2/69میلیون لیتر رسیده است.

تا پایان تیرماه امسال، روزانه به‌طور متوسط 3/2میلیون لیتر بنزین آزاد مصرف شده که 5/3درصد کل بنزین مصرفی است. میزان مصرف بنزین سوپر نیز در این مدت به‌طور متوسط روزانه 9/2میلیون لیتر بوده است. میانگین مصرف بنزین در کشور از ابتدای سهمیه‌بندی تاکنون 7/63میلیون لیتر بوده است.

افزایش مصرف در مرداد

آمار شرکت پخش فراورده‌های نفتی از مصرف بنزین در ماه جاری، بیانگر افزایش مصرف نسبت به مردادماه سال قبل است. براساس این آمار، از ابتدای مردادماه تا پایان روز هجدهم این ماه، به‌طور میانگین 7/72میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که نسبت به متوسط مصرف مرداد سال گذشته 5/0درصد افزایش نشان می‌دهد. در مرداد سال قبل 3/72میلیون لیتر بنزین در روز مصرف شده بود.

با وجود افزایش مصرف بنزین در مرداد امسال نسبت به سال قبل، مصرف نفت سفید، نفت‌گاز و نفت‌کوره در این مدت، کاهش یافته است. میزان مصرف نفت سفید در کشور در ماه جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل 25درصد، نفت‌گاز 5درصد و نفت‌کوره 31درصد کمتر شده است.

کد خبر 87612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز